اهمیت کاربرد انواع ورق استیل در صنایع مختلف

اهمیت کاربرد انواع ورق استیل در صنایع مختلف

ورق استیل

مستحکم بودن فولاد در مقایسه با دیگر آلیاژهای فلزی و نیز دیگر خواص آن، باعث شده. تا در بسیاری از صنایع شاهد مصرف بالای این ماده با ارزش باشیم. آلیاژهای فولادی خانواده بسیار بزرگی هستند. که هر کدام از اعضای آن خواص منحصر به فردی را از خود نشان می دهد.

مقاومت به خوردگی بالا، استحکام مطلوب، تمیز کردن راحت، زیبایی و درخشندگی. در کنار بقیه خواص مکانیکی مهم و با ارزش استیل موجب شده. تا امروزه بخش عمده ای از ساخت و سازهای حساس به کمک این آلیاژ انجام شود.

اگرچه کمتر از یک قرن از عمر صنع فولاد سازی در ایران، می گذرد. اما در این مدت پیشرفت فوق العاده ای داشته است. تلاش ها و فعالیت در سالهای اخیر به اندازه ای بوده که کشور. در فولادسازی به مقام یازدهم دنیا دست پیدا کند. افزایش کیفیت و حجم تولیدات فولادی نه تنها ایران را از وابستگی به بازار سایر کشورها رها می کند. بلکه باعث خیر برداشتن برای دست گرفت بازارهای جهانی به مرور زمان خواهد شد.

با این تفاسیر، متأسفانه تلاش ها در بخش تولید شمش استیل. به اندازه ای نبوده که به تولید انبوه منجر شود. به همین خاطر برای تأمین نیاز کشور به مقاطع استیلی در حال حاضر چاره ای جز واردات نیست. در ایران بازرگانی های مختلفی نسبت به تهیه و تأمین استیل. از برترین برندها متناسب با نیاز مشتری اقدام می کنند.

استیل، تافته جدا بافته بازار آهن ایران

همانگونه که پیش از این گفته شد، تمام مقطع های استیل موجود در ایران واداتی هستند. به همین دلیل همانند سایر کلاهای واداتی نرخ ارز برای این گروه از آلیاژهای استیل اهمیت می یابد. گرچه به طور کلی نرخ جهانی فولاد و مواد اولیه بر پایه نرخ ارز سنجیده می شود. و در نهایت بر قیمت تمام آهن آلات تأثیر می گذارد. اما برای استیل این تأثیر ملموس تر خواهد بود.

بررسی ها نشان می دهد که نوسانات ارز با کمی وقفه بر روی قیمت استیل. و سایر مقاطع ساخته شده با این آلیاژ تأثیر می گذارد. اما آنچه مسلم است. تأثیر بدون شک این دو بازار بر روی هم است. معمولاً قیمت مقاطع استیلی چون انواع ورق استیل در مقایسه با سایر آلیاژهای دیگر بیشتر می باشد. این مسئله در ویژگیهایی که این محصولات از خود بروز می دهند منجر شده تا کاربردهای خاص تری داشته باشد.

ورق استیل پر مصرف ترین کالای بازار استیل

فولاد و یا استیل به صورت شمش تولید می شوند. تا برای تولید مقاطع مختلف در اختیار واحدهایی چون ریخته گری و نورد قرار بگیرند. در واقع استیل به همان صورت شمش چندان کارایی بالایی ندارد. و تبدیل آن به مقاطع مختلفی چون لوله، ورق و میلگرد. باعث سهولت در بکارگیری این آلیاژ در صنایع مختلف می گردد. در این میان ورق به دلیل ساختار منحصر به فردی که دارد. دست تولید کننده را برای ساخت قطعات مختلف بیشتر باز می گذارد.

انواع ورق استیل بر اساس نوع کاربرد در دو گروه صنعتی و دکورااتیو قرار می گیرد. قیمت ورق استیل دکوراتیو و صنعتی بسته به نوع گرید استیل و نیز حالت سطح با هم فرق دارند. معمولاً ورق استیل به سه حالت سطحی براق، مات و خش دار در بازار موجود است. انتخاب نوع سطح به نوع مصرف وابستگی دارد.

ورق استیل حتی در ساخت بقیه مقاطع استیل مثل لوله نیز مورد استفاده قرار میگیرد. لوله های درزدار استیل از جوشکاری ورق استیل مات یا براق تولید می شوند. در مقابل لوله استیل درز دار لوله های بدون درز قرار دارند که خواص متفاوتی از خود نشان می دهند. این گروه از محصولات در صنایع غذایی و دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا استفاده از استیل اهمیت دارد؟

فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل نیز گروه بزرگی از آلیاژهای فولادی، هستند. که به دلیل مقاومت به خوردگی مطلوب تر که در مقایسه با بقیه دارند. اهمیت و جایگاه ویژه ای در صنعت را به خود اختصاص داده اند. آلیاژهای فولادی که بر پایه کربن و آهن تشکیل شده است. در مجاورت با شرایط مرطوب و یا موادی که قدرت خورندگی بالایی دارند. به مرور زمان از بین می رود. آسیبی که به واسطه قرار گرفتن در چنین شرایطی به وسیله یا قطعه ساخته شده. با فولاد وارد می شود، همیشه جبران پذیر نیست.

وجود درصد بالایی از کروم و نیکل در ساختار استیل تنها به این آلیاژ خاصیت مقاومت به خوردگی نمی بخشد. اکسید کرومی که بر روس سطح مقاطع استیل شکل می گیرد.، موجب براقیت و درخشندگی سطح نیز خواهد شد. این ویژگی استیل در کنار سهولت در تمیز کردن برای صنایعی چون ساخت تجهیزات آشپزخانه، بسیار سودمند بوده است. تا جایی که امروزه شاهد بیشترین مصرف مقاطع استیلی در این بخش بوده ایم.

لوله

معمولاً انواع لوله در انتقال سیالات مختلف کاربرد دارد. استفاده از لوله استیل در پالایشگاه ها، صنایع غذایی و صنایع داروسازی بسیار متداول است. بهداشت بالایی که این آلیاژ درارد و نیز مقاومت و استحکام بالا برای صنایع مذکور بسیار حائز اهمیت است. حتی زیبایی و درخشندگی استیل موجب شده تا گروهی از لوله های استنلس استیل؛ در بخش دکوراتیو مصرف شوند.

  • لوله استیل صنعتی
  • لوله استیل صنایع غذایی
  • لوله استیل دکوراتیو

تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت در بخش های مختلف چون حفاری دائماً در معرض خوردگی قرار می گیرند. از بین رفتن زودهنگام سازه و تجهیزات در چنین شرایطی نتایج خوبی به دنبال ندارد. بنابراین منطقی ترین راه استفاده از مقاطع استیلی چون میلگرد استیل به جای سایر آلیاژهای معمولی فولاد است. میلگرد استیل نسوز یا همان گرید 310 در بخش هایی که دمای کاری فوق العاده بالا است. مورد استفاده قرار میگیرد.

پروفیل

در بازار ایران، مقاطع با شکل مقطع ثابت با نام پروفیل شناخته می شوند. این مقاطع معمولاً در ساخت در و پنجره و نیز دکوراسیون کاربرد دارند. انواع پروفیل در گریدهای مختلف آلیاژی به دو صورت صنعتی و دکوراتیو می باشد.

نبشی و ناودانی

نبشی و ناودانی دو پروفیل معروف هستند که علاوه بر نوع کاربرد تفاوت ظاهری نیز دارند. نبشی به شکل پروفیل L و ناودانی به شکل پروفیل U در بخش های مختلف ساخت و ساز. مورد استفاده قرار می گیرند. نبشی و ناودانی استیل در گرید آلیاژی 304,316,420,410,321,310,309 و 316Ti و 430 شناخته شده و معروفتر است.

در سرتاسر جهان کارخانه های بسیاری به تولید انواع ورق و سایر مقاطع استیلی مشغول هستند. کیفیت و بسیاری دیگر از عوامل موجب شده تا برخی از تولید کنندگان بیشتر معروف باشند. تولید کنندگان زیر در لیست برترین تولیدکنندگان استیل جهان قرار می گیرند:

  • ویراج هند
  • کنیه ایتالیا
  • پوسکو کره
  • وای سی ایتاکس تایوان
استیل - استنلس استیل- مقاطع استیل- استیل 310- استیل 316 - فولاد نسوز - استیل نسوز - لوله نسوز - لوله استیل - نبشی و ناودانی استیل
فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ی گرانبها در زمینه ی تأمین و توزیع و عرضه انواع ورق آلیاژی – انواع فولاد آلیاژی. با اشکال مختلف تولیدی.از جمله ورق- میلگرد – تسمه – پروفیل – میلگرد با استاندارد و گواهینامه های روز دنیا در سراسر ایران فعالیت مینماید.
صنعتگر گرامی از اینکه ما را جهت خرید فولاد آلیاژی مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما: 09122136675 – 02128423820
fooladrasuldalakan@gmail.com