میلگرد استیل 316 -ورق استیل 316- لوله استیل-استنلس استیل 316- استیل صنعتی 316

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

میلگرد استیل 316 – ورق استیل 316- لوله استیل-قوطی استیل-نبشی استیل.- استیل صنعتی 316-تسمه استیل 316-فولاد حرارتی- میلگرد حرارتی – ورق حرارتی – ورق ضد سایش.-فولاد ضد سایش- فولاد ضد اسید-میلگرد ضد اسید-فولاد نسوز-میلگرد نسوز-میلگرد ضد اسید-میلگرد ضد سایش

میلگرد استیل 316 -ورق استیل 316- لوله استیل-استنلس استیل 316- استیل صنعتی 316

میلگرد استیل 316

گرد استیل 316 دارای خواص غیر مغناطیسی و نگیر است. این محصول در ساخت قطعات و دستگاه های مورد استفاده در صنایع نساجی، صنایع نفت و پالایشگاه کاربرد دارد. همچنین از این میلگرد به دلیل داشتن قابلیت مقاومت در برابر خوردگی بالا، هنگامی که فولاد در معرض خوردگی های شیمیایی است استفاده می شود.

میلگرد استیل 304 از دسته فولادهای آلیاژی استنلس استیل است. این استیل دارای خواص غیر مغناطیسی بوده و توسط آهنربا جذب نمی شود. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به قابلیت ماشین کاری و مقاومت به خوردگی مخصوصاً در محیط های حاوی کلرید اشاره نمود. همچنین به دلیل پایین بودن استحکام تسلیم و قابلیت تغییر طول زیاد، قابلیت شکل پذیری در اشکل پیجیده را دارد.

این میلگرد در ساخت تجهیزات پزشکی، صنایع غذایی، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات صنعتی و … کاربرد دارد.

تفاوت میلگرد استیل 316 با میلگرد استیل 304

مهمترین تفاوت میان گرد استیل 316 با 304 در عناصر تشکیل دهنده آنها می باشد اما از نظر ظاهری این دو میلگرد شبیه به یکدیگرند. گفتنی است وجود آلیاژ مولیبدن مقاومت استیل 316 را در برابر خوردگی در محیط نمکی یا کلرید افزایش می دهد. که میلگرد استیل 304 این خاصیت را ندارد. وجود نیکل بیشتر و مولیبدن در استیل 316 باعث افزایش قیمت آن می شود. و میلگرد استیل 304 به دلیل ارزان تر بودن یک گزینه اقتصادی خوب محسوب می شود.

همچنین گرد استیل 316 دارای مقاومت به خوردگی بیشت. خواص مکانیکی و استحکام بهتری در برابر حرارتی در دماهای بالا در مقایسه با میلگرد استیل 304 است.

استیل 316 یا استیل صنعتی یا استیل گرید 316 که به ورق استیل 316 معروف است. یکی از محصولات متداول از اجزاء فولادهای ضد زنگ می باشد. ویژگی های مکانیکی و فیزیکی آن نظیر استیل 304 است و از عناصر همانندی به وجود آمده اند. مغایرت عمده بین این دو این است. که ورق استیل 316 محتوی 2 الی 3 درصد مولیبدن است. که باعث ازدیاد و پیشرفت خواص مکانیکی و استقامت در درجه حرارت بالا می شود. و مقاومت در برابر زنگ خوردگی آن به تناسب استیل 304 بالا می برد.

این نوع ورق ها همواره در اکثر فعالیت های صنعتی به کار برده می شود. که نظیر مواد شیمیایی تحلیل میشود.و همچنین پیرامون هایی شامل نمک بسیار نظیر نواحی ساحلی و محیط های باز. که در آن نمک های ضد یخ متداولی موجود می باشد. با اعتنا بر خصوصیات غیر واکنشی آن، ورق استیل 316 در تولید ابزار پزشکی جراحی به کار برده می شود. یکی دیگر از برش های این ورق 60 پر استیل است که دارای خصوصیات و مصارف بسیار مطلوبی است.

در شرکت های معتبر می توان اقسام ورق استیل 316. را در سایزهای با معیار کارخانه یا بر اساس سایز و اندازه مورد نظر شما مهیا نمایند.

آشنایی با انواع ویژگی های استیل 316 (استیل صنعتی 316)

ویژگی های استیل 316 عبارتند از:

1- استقامت در مقابل زنگ زدگی

2- استقامت در برابر گرما

3- مناسب برای جوشکاری

استقامت در برابر زنگ زدگی

در مجموع استیل 316 در پیرامون های جوی و کلریدی دارای استقامت زیادی در برابر ورق استیل 310 هستند. این نوع استیل در مقابل اسید سولفوریک، استیک، فرمیک، تارتاریک و هیدروکلریک استقامت مطلوبی از خود نشان می دهد. و اینکه در مقابل آب آشامیدنی نزدیک به 1000 میلی گرم در دمای پیرامون استقامت به شمار می آید. همچنین این محصول در مقیاس ها به نام گرید دریایی معروف است. اما بایستی به این موضوع توجه نمود که نباید در آب های دریایی گرم به کار گرفته شود چون مشخص است. که در اکثر محدوده های دریایی گرم یک سطح زنگ زدگی قهوه ای در ورق استیل 316 به نمایان می شود. که این عمل همواره با حفره و سطح خشنی همراه است.

استقامت در برابر گرما

از ویژگی های ورق استیل 316 می توان به استقامت آن در برابر گرما اشاره نمود. این استیل تا نزدیک 925 درجه سانتی گراد را به یک صورت و نزدیک 870 درجه سانتی گراد را به شیوه پی در پی بدون زنگ زدن تحمل می کند. چنانچه استقامت در مقابل زنگ زدگی آب حائز اهمیت باشد. به کارگیری همیشگی از ورق استیل 316 در پیرامون درجه حرارت 425-860 درجه سانتی گراد پیشنهاد نمی شود.

همچنین گرید 316L در مقابل جرم کاربید مستحکم تر است. و می تواند در دماهای بیشتر نیز به کار می رود. از این محصول در پیرامون هایی که فشار زیاد نیز وجود دارد و به علت استقامت زیاد تر به کار می رود. و برخی اوقات برای محل های عملی که شامل بافتار و فشار بیشتر از دمای 500 درجه سانتی گراد است مورد استفاده قرار می گیرد.

جوشکاری

ورق استیل 316 توانایی جوش پذیری شگرفی. با کلیه روش های استاندارد ریخته گری هم با فلز پر کننده و یا بدون فلز پر کننده را دارد. قسمت های ثقیل جوش میشود. در این استیل بعد از جوشکاری برای بالا افزایش هر چه بیشتر استقامت زنگ خوردگی احتیاج به جوشکاری دوباره دارند.

ولی این برای استیل 316L ضروری نیست. به علت بالا بودن مقدار نیکل موجود در این استیل و به قصد خودداری از ترک گرم و ایجاد فاز فریت. شتاب انحنای جوش بایستی کم باشد. برای جوشکاری ورق استیل 316 و 316L به کار برده می شود.

کاربردهای استیل 316

کاربردهای رایجی برای فولاد ضد زنگ 316 مد نظر واقع شده است که شامل

-تولید منیوفولدهای اگزوز استیل

-قطعات کوره استیل

-قطعات موتور جت استیل

-شیر و قطعات پمپ استیل

-ابزار آلات دارویی و عکاسی استیل

-ابزار آلات پردازش شیمیایی استیل

-محفظه های استیل

-همچنین در ساخت تجهیزات پردازش خمیر، کاغذ و ابزار آلات نساجی و هر بخش در دسترس نواحی دریایی به کار می رود.

لوله استیل 316

این محصول از دیگر اقسام لوله استیل پر استفاده موجود در بازار می باشد. این لوله ها از جنس فولاد ضد زنگ تولید می شوند. این نوع از لوله ها در گیردهای متنوعی تولید می شوند. از میان گریدهای متنوع می توان آلیاژهای 316، 304،201،317 را نام برد.

پر مصرف ترین و پر فروش ترین گونه این لوله ها می توان آلیاژ استیل 316 و استیل 304 را نام برد. از نظر ساختار به دو شیوه بدون درز و درز دار تولید می شوند. لوله های استیل در گروه های 8os – 4os-1os-5s تولید می شوند. دسته بندی این لوله ها نشان دهنده قطر گوشت آنها می باشد. در ضخامت یکسان هر چه طبقه لوله بالاتر باشد قطر گوشت لوله هم بیشتر می شود.

خرید لوله استیل 316 به شکل شاخه ای و هر شاخه 6 متری و بر طبق کیلوگرم اعمال می شود. قیمت اینگونه لوله ها با توجه به نوع سایز، وزن و ابعاد آن مشخص می شود.

آشنایی با تفاوت استیل 316 و 316L

استیل 316 و 316L هر دو پر استفاده و تقریباً به همیدگر شبیه هستند. ولی برای استفاده کنندگان همواره این پرسش پیش می آید که تفاوت استیل 316 با 316L چیست؟

این دو استیل دارای اختلافاتی در ساخت و استفاده می باشند که اطلاع از این ها برای کاربران بسیاری الزامی است.

-فولاد زنگ نزن 316 نسبت به 316L از کربن بیشتری برخوردار است. اگرچه یکی از آنها بیشتر است اما باز هم به همدیگر شبیه می باشند.

-استیل 316 یک گزینه مطلوب برای پروژه می باشد که به جوشکاری زیادی احتیاج دارد.

-از دیگر تفاوت استیل 316 با 316L این است. که فولاد زنگ نزن 316 برای غیر فعال شدن در مقابل فرسودگی جوشکاری مستحکم است. و فولا زنگ نزن 316L برای به کار گیری در دماهای بالا و زنگ زدگی بالا مطلوب است. به همین جهت برای تأسیسات و پروژه های دریایی بسیار مشهور می باشد.

فرمول محاسبه وزن ورق استیل 316

یکی از عمده ترین تقاوت ورق استیل 316 با 316L در وزن ورق، ابعاد و سایز آن می باشد. در زمان خرید این نوع ورق با دانستن فرمول آن می توان به راحتی قیمت را برآورد نمود.

وزن = چگالی آهن × ضخامت × عرض × طول

با آگاهی از طول و عرض و ضخامت ورق مد نظر. و ضریب نمودن آنها در چگالی آهن که برابر 7.85 می باشد. می توان وزن این ورق و همچنین قیمت آن را برآورد نمود.

آشنایی با مقاومت استنلس استیل 316 در برابر خوردگی

در مجموع استیل 316 در پیرامون های جوی و کلریدی از استقامت بیشتری در قیاس با استیل 304 بهره مند است. این استیل در مقابل اسید سولفوریک، هیدروکلریک، استیک، فرمیک و … استقامت خوبی دارد. همچنین در مقابل آب آشامیدنی با داشتن 1000 میلی گرم کلرید در دمای پیرامون پایدار به شمار می آید. این گونه استیل به اسم کلرید دریایی هم شهرت دارد اما بایستی توجه نمود که در اب های دریایی گرم نبایستی به کار می رود. چرا که نمایان شد. که در خیلی از نواحی دریایی گرم یک قشر خوردگی به رنگ قهوه ای در سطح این استیل تشکیل می شود. که این همواره با حفره و قشر خشنی همراه است.

آشنایی با عملیات حرارتی

استنلس استیل 316 معمولاً با عملیات حرارتی قابلیت سخت شدن را ندارد. عملیات حرارتی استنلس استیل 316 تا 1149 درجه سانتی گراد گرم می شود و پس از آن خیلی زود سرد می شود.

آشنایی با شکل پذیری

شکل پذیری استنلس استیل 316 و 316L مطلوب است و به آسانی فرم گرفته و انعطاف پذیر می باشد.

آشنایی با جوش پذیری

میلگرد استیل 316

جوش پذیری استنلس استیل 316 مطلوب است. با هر دو شیوه نفوذی و مقاومتی جوش پذیری مطلوبی از خود نشان می دهد.

خصوصیات فولاد ضد زنگ ورق استیل 316

در رابطه با استیل 316 باید گفت این محصول یک فولاد زنگ نزن آستنیتی کرو م و نیکل می باشد. که در بردارنده حدود 2 الی 3 درصد مولیبدن می باشد.

-دورنمایه مولیبدن سبب بالا رفتن استقامت در مقابل فرسودگیف زنگ زدگی می شود. استقامت در برابر فرسودگی در حلال های یون کلرید را بالا می برد و در درجه حرارت زیاد استقامت می نماید.

-فولاد ضد زنگ 316 مخصوصاً در پیرامون های اسیدی اثر بخش است.

-این میزان از فولاد در نگهداری در مقابل فرسودگی حاصل از اسید سولفوریک. هیدروکلریک، استیک، فتوسنتز، تارتارونیر سولفات اسید و کلرید های قلیایی اثر بخش می باشد.

تفاومت میان ورق استیل 316 و ورق استیل 304

لازم به ذکر است که خصوصیات مکانیکی هر دو کم و بیش شبیه به هم است. اما تفاوت عمده این دو ورق استیل در این است که ورق استیل 316 شامل نیکل و مولیبدن زیادتری است. که این دو عنصر ازدیاد یافته باعث می شود. که این نوع آلیاژ مقداری گران تر از ورق 304 شود. گرید 304 در طیف وسیعی از فراورده های در دسترس است و دارای خصوصیات شکل دهی و توانایی جوشکاری چشمگیری است.

از سویی گرید 316 همواره در اکثر فعالیت های صنعتی به کار می رود. که حاوی مواد شیمیایی تحلیل شده و در نواحی ساحلی و محیط های باز نمک های ضد یخ متداولی موجود است. از دیگر تفاومت ورق استیل 316 با ورق استیل 304 می توان به استقامت بیشتر استیل 316 در مقابل زنگ زدگی خصوصاً کلرید بیان نمود. که این مسئله خود یکی از موارد ازدیاد قیمت آن نسبت به ورق استیل 304 است که سبب می شود.

استیل 316 مقاوم در برابر نمک

آلیاژ 316 برای مناطقی که در موضع نمک قرار دارند مناسب تر باشد. با وجود این برای طرح هایی با اسیدهای ملایم و یا مناطقی که در دسترس نمک قرار نمی گیرند. و نیز مکان هایی که احتیاج به شکل دهی بالایی دارند آلیاژ 304 می تواند گزینه مناسبی باشد. درون مایه مولیبدن، بیشتر در ورق استیل 316 می تواند تأثیر نامناسبی بر فرم دهی آن داشته باشد. در این صورت گرید 304 گزینه مناسبی است. برای طرح هایی که کمبود مالی وجود دارد ورق استیل 304 به نسبت 316 مقرون به صرفه و ارزان است.

از دیگر تفاوت این دو محصول می توان به این موضوع نیز بیان نمود. در وضعیتی که مواد در زیر آب واقع می شوند یا به صورت متوالی در موضع آب هستند. و یا طرح هایی که دشواری زیادی دارند. و هنگامی که پیرامون حاوی مقداری مواد خورنده است آلیاژ 316 انتخابی مناسب تر است و ارزش دارد که هزینه زیادی را نیز صرف نمود.

کاربرد ورق استیل 316 در صنایع غذایی

ورق استیل 316 یا استیل صنعتی یک آلیاژ فولاد ضد خوردگی است که دارای کروم نیکل و کروم بسیار زیاد است همانند اکثر آلیاژهای دیگر قابلیت تحمل دمای خیلی بیشتر از پروسه های تولید مواد غذایی را دارد. آن چیز که این استیل را به یک آلیاژ فولادی منحصر به فرد برای به کارگیری پیوسته مواد غذایی مبدل نموده است. این حقیقت است که این گونه آلیاژ در مقابل اسیدها، کلریدها و قلیاها استقامت زیادی دارد. در صورتی که دیگر فولادهای ضد زنگ همانند گرید ss 304 زمان واقع شدن در دسترس نمک، خوردگی حفره ای بسیار ایجاد می کند. که معمولاً در فراورده های غذایی وجود دارد.

منبع : Azom

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.
صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی). مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
09122136675 – 02128423820
واتس آپ: 09122136675
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com

میلگرد استیل 316