نرم افزار- مهندسی متالورژی

دانلود نرم افزار- دانلود نرم افزارهای مهندسی متالورژی و موارد-نرم افزارهای مرتبط با فولاد و آلیاژ-تحلیل و بررسی مواد

برای دانلود فایل اطلس دیاگرام های فازی و آموزش استفاده از آن. بر روی عبارت Phase Diagrams ver 1.0 کلیک نمایید.

اطلس دیاگرام های فازی شامل 1067 دیاگرام دوتایی فلزی و 300 نمودار تعادلی سه تایی است. که از کتاب ASM Metals Handobook.Vol.3 جمع آوری شده است. و نرم افزار فوق العاده ای برای دانشجویان و مهندسین به شمار می آید.

برای مشاهده و بررسی دیاگرامهای فازی امکانات کاملی در نرم افزار گنجانده شده است. میتوان از خطوط دیاگرام های دوتایی و سه تایی داده برداری کرد و محاسبات قانون اهرم. و درصد وزنی و حجمی فازها را نیز میتوان انجام داد. امکان محاسبه ضریب توزیع در سیتم های انجماد دوتایی نیز موجود است. بعلاوه میتوان تمام داده های به دست آمده را از نرم افزار به صفحه گسترده EXCEL نیز Export کرد. این امکان فراهم است که با استفاده از یک سیستم سه تایی. و داده برداری از آن در دماهای مختلف، دیاگرام دوتایی. را در یک سیستم با وجود درصدی از عنصر سوم نیز ترسیم کرد و جابجایی خطوط تعادلی را بررسی نمود.

امکانات این نرم افزار به شرح زیر است.:

1-امکانات کاملی برای مشاهده و بررسی نمودارهای تعادلی.

2-داده برداری از خطوط و نقاط دیاگرامهای دوتایی و سه تایی به صورت درصد وزنی و یا اتمی.

3-محاسبات قانون اهرم و درصد وزنی و حجمی فازها و نمایش شماتیک درصد حجمی.

4-محاسبه ضریب توزیع در سیستم انجماد دوتایی.

5-به دست آوردن خطوط یک دیاگرام دوتایی با وجود درصدی از عنصر سوم با استفاده از ترکیب دیاگرام دوتایی. و سیستم سه تایی مربوطه (تأثیر عنصر سوم در خطوط و استحاله های سیستم دوتایی).

6- امکان صادر کردن تمامی داده ها به صفحه گسترده EXCEL.

7-محاسباتی برای وابستگی درصد حجمی و یا چگالی آلیاژ با تغییرات درصد وزنی یک عنصر در سیستم دوتایی.

8-امکاناتی برای چاپ و export تصویر دیاگرام به صورت فایلهای گرافیکی.

((قابل توجه: این ورژن از نرم افزار، نسخه آزمایشی بوده و تنها تعداد محدودی. از دیاگرامهای فازی را در بر دارد. برای دریافت نسخه کامل نرم افزار به سایت سازنده نرم افزار مراجعه نمایید.))

برای دانلود فایل شبیه‌سازی فرآیند و قطعات ریخته‌گری بر روی عبارت solidThinking Click2Cast کلیک نمایید.

نرم ازار Click2Cast محیطی ساده و در عین حال کاربر پسند و کاربردی. را برای ایجاد و بهینه سازی قطعات تولیدی فراهم نموده است.

Click2Cast به کاربران در شناسایی و رفع نواقص احتمالی مانند عیوب ناشی از. جریان سیال همچون نیامد، جوش سرد،حبس هوا،. ورود آخال و سرباره و عیوب ناشی از انجماد. از جمله حفرات درشت، حفرات ریز، حفرات گازی، تنش باقی مانده، ترک گرم و ترک سرد کمک شایانی می نماید. این نرم افزار قادر به شبیه سازی با سرعتی بالا و باورنکردنی است. چرا که تنها در پنج گام مدل فرآیند شبیه سازی شده را ایجاد می کند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Click2Cast

-شبیه سازی با سرعت بالا تنها در پنج مرحله.

-امکان ایجاد و بهینه سازی قطعات تولیدی.

-حذف ابزارهای ناکارآمد و دست و پاگیر.

-تست طرح قالب های متفاوت به صورت ویژوال.

-طراحی ریخته گری مقرون به صرفه.

-رابط گرافیکی کاربر پسند. ساده با کاربرد بالا و…

برای دانلود فایل HSC_6 ارزیابی ترمودینامیک خوردگی مواد مهندسی بر روی عبارت HSC chemistry 6.0 کلیک نمایید.

این برنامه یک برنامه ترمودینامیکی است که میتوان. با آن به ارزیابی ترمودینامیک خوردگی مواد مهندسی،. سینتیک خوردگی، متالوژی استخراجی (هیدرو، پیرو الکترو)، دیاگرام فازها، آلیاژ سازی،. تبدیل واحدها، معادلات ترمودینامیکی برای انجام شدن یا نشدن واکنش،. الکتروشیمی در باتریسازی و پیل سوختی،. انتقال حرارت در کوره ها و دیرگدازها، انتقال جرم (معادلات نفوذ)، سیالات (ریخته گری و انجماد فلزات) و… پرداخت.

برنامه HSC chemistry برنامه ترمودینامیکی است. که به کمک آن میتوان به خوردگی مواد مهندسی،. ارزیابی ترمودینامیک، سینتیک خوردگی،. متالوژی استخراجی،آلیاژ سازی، تبدیل واحدها، معادلات ترمودینامیکی برای انجام شدن یا نشدن واکنش، الکتروشیمی در باتریسازی و… پرداخت.

نرم افزار HSC chemistry که از نرم افزارهای تخصصی و مهم مهندسی مواد، شیمی،. شیمی کاربردی و محض و حتی مهندسی معدن به شمار می رود. برای انواع مختلف واکنشهای شیمیایی و محاسبات تعادلی طراحی شده است.

این برنامه چهارده امکان محاسباتی برای عملیات واحد فرآیند ها دارد.:

-معادلات واکنش.

-موازنه انرژی و مواد.

-محاسبات افت حرارت.

-ترکیب شیمیایی در حالت تعادل.

-تعادل پیل الکتروشیمیایی.

-فرمول وزن ها.

-دیاگرام پایداری فازها.

-با دما و غلظتت PH-EH دیاگرام تغییرات.

-دیاگرام های ترمودینامیکی، الینگهام ریچاردسون، انرژی آزاد گیس، ظرفیت گرمایی، انتروپی، انتالپی.

-عملیات کانه آرایی.

-تبدیلات فازی و ترکیب شیمیایی.

-دیاگرام مولیر و جداول بخار آب.

-خواص عناصر بصورت گراف و جدول.

برای دانلود فایل اندرویدی آنالیز تصاویر متالوگرافی و میکروسکوپی بر روی عبارت MIP کلیک نمایید.

نرم افزار MIP Software برای آنالیز تصاویر متالوگرافی و میکروسکوپی مورد استفاده قرار می گیرد.

کنترل کیفیت مواد در تولید قطعات و محصولات صنعتی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. یکی از این مراحل تأیید ماده و کنترل کیفیت محصول حین تولید، از طریق آزمون متالوگرافی. و بررسی ریز ساختار مواد صورت می گیرد. با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی های نوین در صنایع مختلف،. دقت عمل و سرعت بررسی های کیفی و کمی در کنترل کیفیت محصولات صنعتی، اهمیت بیش از پیش یافته است.

به همین منظور بهره گیری از سیستم های آنالیز تصویری به کمک کامپیوتر می تواند. در بررسی های کمی و کنترل کیفیت مواد به عنوان ابزاری سودمند مورد استفاده قرار گیرد. و متالوگرافی کمی به عبارتی برقرار کننده ارتباط کمی بین اندازه گیری های انجام شده. بر روی یک صفحه دو بعدی پرداخت شده با ریز ساختار سه بعدی مواد است. به بیان دیگر،. متالوگرافی کمی به معنای تعیین خصوصیات ویژه ریز ساختارها به وسیله ی اندازه گیری کمی بر روی تصاویر متالوگرافی است.

از جمله مقادیری که در این سیستم اندازه گیری می شوند میتوان به کسر حجمی فازها،. اندازه دانه ها، اندازه ذرات، فاصله آزاد توسط بین ذرات مشابه با فازهای ثانویه،. نسبت مساحت سطوح به حجم اجزای میکروسکوپی،. چگونگی توزیع ذرات در زمینه، شکل ذرات و چگونگی قرار گیری ذرات،. فازها و دانه ها نسبت به یکدیگر اشاره نمود. در این زمینه نرم افزارهای آنالیز تصویری مختلفی با امکانات و قابلیت های متفاومت. در سطح دنیا تولید شده و در حال گسترش هستند.. نرم افزار MIP دارای قابلیت های زیادی برای آنالیز تصاویر متالوگرافی است. از جمله این قابلیت ها میتوان به محاسبه درصد فاز های مختلف در تصویر،. محاسبه ضخامت لایه پوششی، محاسبه درصد کرویت در تصاویر نشکن، محاسبه تغییر تدریجی درصد فاز. در مواد اف FGM ، محاسبه اندازه دانه و … اشاره کرد.

برای دانلود نرم افزار تحلیل امپدانس الکتروشیمیایی بر روی عبارت Z view کلیک نمایید.

تحلیل امپدانس الکتروشیمیایی Z view :

در جهت انطباق های امپدانس در حوزه مهندسی خوردگی Scribner نرم افزاری قدرتمند از شرکت Z view نرم افزار الکتروشیمیایی است. از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار، دسترسی آسان به منوها و راهنمای آنلاین آن است که باعث استفاده آسان تر از ابزارهای موجود در این نرم افزار می شود.

یکی از بهترین نرم افزارها در زمینه رسم و آنالیز داده های نمودارهای طیف سنجی امپدانس محسوب می شود. Z view نرم افزار از شرکت تولید کننده ی این نرم افزار. برای بارگذاری Licence یکی از مشکلات ورژن های در دسترس این نرم افزار،. نیاز به تهیه ی به صورت عددی – تمام قسمت ها فقط عدد باشد. و به هیچ عنوان در dat. تمام داده هاست. برای حل این مشکل، داده ها را در یک فایل بالای داده ها با اینتر اضافه. در آخر داده ها نباشد. قرار داده و فایل را توسط نرم افزار باز کنید.

کاربرد: برای مهندسین مواد و خوردگی، افراد فعال در حوزه باتری ها، پیل های سوختی است.

برای دانلود نرم افزار سایزینگ شیر اطمینان بر روی عبارت Emerson PRV2size کلیک نمایید.

نرم افزار Emerson PRV2size بر اساس استاندارد API 520

که به بررسی نحوه انتخاب، محاسبه اندازه، نحوه نصب تجهیزات فشار شکن در پالایشگاه ها می پردازد، سایزینگ شیر اطمینان را شبیه سازی می کند. شیر اطمینان شیری است که توسط یک فنر بسته شده است و با رسیدن فشار پشت شیر به یک فشار استاتیکی مشخص عمل کرده و به سرعت باز می شود. به این عمل POP کردن شیر می گویند. شیرهای اطمینان معمولاً برای سیالات تراکم پذیر کاربرد دارد. با مشخص بودن مساحت سطح مجرابند و اندازه نازل می توان مشخص نمود که چه حجم سیال از شیر خارج خواهد شد. در ابتدا باید اندازه نازل خروجی ( اُرفیس) محاسبه شود.

در صنعت، مخازن تحت فشار باید به وسیله دریجه اطمینان محافظت شوند. دریچه های اطمینان باید طوری انتخاب شوند که در صورت بهم خوردن تعادل در فشار مخزن، شیر اطمینان باز شده و مقادیر اضافی مایع یا گاز خارج شود. در مواردی که فشار علاوه بر امکان بهم خوردن تعادل در شرایط کاری در معرض خطرات آتش سوزی و با انفجار نیز هستند باید این شیرها طوری انتخاب شوند که نه فقط در فشار معینی باز گردند، بلکه ظرفیت آن را داشته باشند تا مقدار زیادی مایع یا گاز داخل مخزنرا که در اثر حرارت تغییر حالت داده است را به خارج منتقل کنند. شیرهای اطمینان در فشاری در حدود 10 درصد بیش از فشاری که مخزن باید نگه دارد و یا در حدود بالاترین فشاری که مخزن می تواند تحمل کند طراحی می شوند.

بنابراین با توجه به اهمیت شیراطمینان در مخازن تحت فشار، شما می توانید با نرم افزار Emerson PRV2size بر اساس استاندارد API 250 مخزن تحت فشار و سایزینگ شیر اطمینان را شبیه سازی کنید.

نرم افزار-دانلود نرم افزار- مهندسی متالوژیspk-mo40-gla-ck45-ck60-ck67-spknl-a36-ck15-ck75-spkr-x52-www.fooladrasuldalakan.com