اثرات تحریم روسیه بر بازار فولاد چیست؟-بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

تحریم روسیه توسط اروپا و آمریکا بسیاری از بازارهای کالایی همچون فولاد را با چالش مواجه کرده. به طوریکه گزارش ها نشان می دهد احتمالا با تحریم صنعت فولاد روسیه، قیمت ها دستخوش تغییر می شوند.

اثرات تحریم روسیه

اثرات تحریم روسیه بر بازار فولاد چیست؟-بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا). بازار فولاد از جمله بازارهای کالایی است که تحت تأثیر بحران جنگ روسیه و اوکراین قرار گرفت. از سویی، هم روسیه و هم اوکراین دارای معادن بزرگ سنگ آهن در دنیا هستند. و ادامه درگیری آن ها می تواند در روند عرضه سنگ آهن به بازارهای جهانی اختلال ایجاد کند. و افزایش قیمت آن را به دنبال داشته باشد.

از سوی دیگر، روسیه پنجمین تولید کننده بزرگ فولاد در دنیاست و در صادرات فولاد هم در دنیا نقش مهمی دارد.

اثرات تحریم روسیه

تأثیر دوگانه تحریم روسیه بر بازار فولاد

مسئله مهمی که بازار فولاد با آن مواجه است. اثر تحریم هایی است که اروپا و آمریکا علیه سیستم بانکی این کشور و صنعت فولاد روسیه وضع کرده اند. اکونومیک تایمز هند در گزارشی در این خصوص نوشته است. تحریم صنعت فولاد روسیه به معنای حذف سهم این کشور از بازارهای جهانی است. بدون شک، تضعیف اقتصادی این کشور در پی اجرایی شدن تحریم های اقتصادی اتفاق می افتد. ولی مسئله، اتقافی است که در بازار فولاد خواهد افتاد. عدم عرضه فولاد روسیه به بازار جهانی می تواند باعث کاهش عرضه و افزایش قیمت فولاد شود. که به تدریج بر صنایع مصرف کننده تأثیر منفی بر جای خواهد گذاشت.

خیز چین برای افزایش قیمت ها در بازار فولاد

در چین هم به دنبال اعلام تحریم روسیه، زمزمه های افزایش قیمت سنگ آهن و افزایش سرمایه گذاری این کشور. برای بهره برداری از معادن سنگ آهن داخلی و خارجی به گوش می رسد. چاینا دیلی گزارش داده چین قیمت فولاد آماده برای تحویل در ابتدای آوریل را پیش بیش از 5 درصد افزایش می دهد. این روزنامه تحریم صنعت فولاد روسیه را عامل اصلی این تصمیم در چین عنوان می کند.

تاریخ انتشار خبر 17 اسفند 1400

منبع خبر تحلیل بازار

بهبود وضعیت معادن در گرو توافق برجام

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه سال 1400 تنش های زیادی برای صنعت فولاد به همراه داشت. گفت: اگر سایه تحریم ها از اقتصاد ایران از جمله صنایع فولادی کشور برداشته شود، وضعیت تولید، اشتغال و ارز آوری کشور بهبود خواهد یافت.

بهرام شکوری در رابطه با وضعیت صنعت فولاد در امسال گفت: سال 1400. سالی پر تنش برای همه حلقه های زنجیره فولاد بود. چرا که انتخاب ریاست جمهوری امسال، تغییراتی را در دولت ایجاد کرد. و در طول سال، شاهد قطعی برق و گاز بودیم. که بیشتر از همه، فولادها را تحت تأثیر قرار داد.

علاوه بر این، سیاست گذاری هایی جدید در این حوزه ایجاد شد. و تغییراتی در حوزه معاونت معدنی وزارت صمت شکل گرفت، همه از عوامل تأثیرگذاری روی زنجیره بودند.

شکوری درباره اتقافات بین المللی تأثیرگذاری روی صنعت فولاد کشور گفت: در سال 1400، از طرفی شاهد سنگین تر شدن تحریم ها بودیم. اما از جهتی دیگر، شاهد شکل گیری مذاکرات برجام در وین بودیم. که می تواند نویدبخش این باشد که سال آینده را به خوبی شروع کنیم. زیرا ممکن است تحریم ها از بین برود. و می تواند نویدبخش گشایش هایی در صنعت آهن و فولاد کشور نیز باشد.

با این وجود در سازمان هایی مانند ایمیدرو هم دیدیم افرادی که معدنی نبوده اند، موفق تر عمل کرده اند.

اثرات تحریم روسیه

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: آقای محتشمی پور با اینکه پیش از این فعالیتی در حوزه معدن نداشته اند. نخستین اقدامات خود را بسیار تأثیرگذار و به جا انجام داده است. و در مسائلی از جمله ماشین آلات، واردات آنها و یا ساماندهی برخی توافقنامه ها و بخشنامه ها موفق عمل کرده است. و در حال حرکت دادن این جریانات به سمت توسعه بخش معدن است. بنابراین، می توان گفت تغییرات می تواند منجر به توسعه بخش معدن باشد. ولی در مجموع، سالی پر تنش برای صنعت و بازار فولاد بود.

تاریخ انتشار خبر 17 اسفند 1400

منبع خبر روزگار معدن

اثرات تحریم روسیه

شعله ور شدن نرخ سنگ آهن با بحران اوکراین

در حالی نرخ نهاده استراتژیک صنعت فولاد طی یک هفته گذشته با رشد 24.5 دلاری به بالای 161 دلار رسیده است. که یکی از عوامل اساسی این رشد افزایش احتمال نرخ فولاد چین در ماه مارس است.

به گزارش روزگار معدن، شکاف عرضه پیش آمده با حذف موقت روسیه و اوکراین. که مجموعاً 14 درصد از تجارت فولاد جهان را در اختیار دارند. و در همین هنگام کارخانه های فولاد چین نشانه های رشد تولید را در آمار و اطلاعات خود نشان می دهند.

با تداوم تنش نظامی در اوکراین، هزینه تبادلات اقتصادی در منطقه بالا رفت. و همچنین تحریم های متقابل روسیه و اتحادیه اروپا باعث گردید تا اختلالی در روند داد و ستد ها رخ دهد. که همه آنها از افزایش نرخ حمایت می کند.

با این حال، برخی فعالان بازار تنش اوکراین را هدیه ای به تولیدکنندگان و تأمین کنندگان عمده بازار سنگ آهن تلقی می کنند. چرا که رشد تولید و نرخ فولاد ناشی از درگیری ها به طور مستمر و قوی. از افزایش حاشیه سود آنها و رشد نرخ سنگ آهن حمایت خواهد کرد.

بر اساس رشد تولید و نرخ فولاد، تداوم تنش نظامی در اوکراین به همراه اختلالات در تجارت فولاد. سه عامل مهم استمرار روند افزایشی نرخ سنگ آهن در بازارهای جهانی خواهد بود که حداقل تا هفته آینده ادامه دارد.

تاریخ انتشار خبر 18 اسفند 1400

منبع خبر روزگار معدن

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. و با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش میها می کند. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
02128423820 – 09122136675– 09922704358
واتس آپ: 09122136675 – فکس: 02128423820
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com