ورق ضد سایش هاردوکس – hardox-فولاد ضد سایش-هاردوکس450-هاردوکس400-هاردوکس500-هاردوکس450-ولدوکس-دورستات-کرسبارو-دیلیدور- هاردوکس چیست

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

ورق ضدسایش-هاردوکس – hardox-فولاد ضد سایش-هاردوکس450-هاردوکس400-هاردوکس500-هاردوکس450-ولدوکس-دورستات-کرسبارو-دیلیدور- هاردوکس چیستورق هاردوکس به طور معمول در حالت نورد ساخته میشود.

ورق ضدسایش

این نوع درجه از محصولات ورق فولادی بگونه ایی خاص برای افزایش کارکرد در شرایط سخت طراحی و تولید میشود.

فولاد - ورق - نبشی - میلگرد -spk

کاربرد این نوع ورق های ضدسایش در صنایع مختلف

ورق های ضدسایش در زمینه هایی چون معدن,معند سنگ, نوار نقاله, حمل مواد. و ساخت و ساز بکار گرفته میشود. طراحان کارخانه, ورقهای ضدسایش را در مواقعی که قطعات بحرانی. نیاز به افزایش طول کارکرد داشته باشند. مورد استفاده قرار میگیرند.

ورق های هاردوکس که نوع مقاومی از ورقهای ضدسایش هستند. با مقاومت بالایی که در برابر سایش و خوردگی از خود نشان میدهند. این مشکل سایش را برطرف کرده اند.

مزایای استفاده از ورق های ضدسایش

مزایای استفاده از ورق های فولادی مقاوم در برابر سایش در فرآیندی که شامل. تأثیر با مواد ساینده بسیار زیاد است. به وضوح دیده میشود. بسیار از تولیدکنندگان,. ورق فولادی ضدسایش را تحت عنوان نام تجاری خود تولید میکنند. این نام تجازی همراه با سختی فولاد است که در واحد برینل اندازه گیری شده است.

نامگذاری بر اساس سختی ورق های ضدسایش

ورق های هاردوکس با سختی 600,500,450,400 برینل موجود است. که از میان آنها ورق های 500,450,400 در صنایع داخلی کاربرد بیشتری دارند. سختی برینل Brinell hardness یکی از معیارهای سختی است. که بر پایه مقاومت مواد در برابر فرورونده ی کروی شکل از نوع فولاد یا کاربید تنگستن سختی آنها را تعیین مکند.

در واقع اعداد معرفی کننده ی ورق های با نام های Hardox 440 , Hardox 500 و غیره است. که نشاند دهنده ی سختی ورقها بر حسب برینل Brinell است. این شیوه در سال 1900 میلادی توسط یک مهندس سوئدی به نام یوهان آگوست برینل پیشنهاد شده است.

ورق های 400 hardox

ورق 400 دارای حدود 3 دهم تا 4 دهم درصد کربن ., 7 دهم درصد سیلیسیم , 1/6 درصد منگنز, 1/4 درصد کروم,. 6 دهم درصد مولیبدن, 1/5 درصد نیکل و مقادیر ناچیزی از عناصر فسفر , گوگرد و بور میباشد.

در Hardox 400 HB عناصر MO , Ni, CR, C با توجه به ضخامت متغییر میباشند. از دیگر ویژگیهای این نوع ورق ضدسایش میتوان به خاصیت ماشینکاری ., شکل دهی و جوشکاری اشاره نمود.

استانداردهای Dilidur 400 , Dilitur500V – 1.3401 هم مرتبط با ورقهای ضدسایش مشابه Hardox هستند.

برندهای مشابه Hardox عبارت است از:

ورق های ولدوکس (weldox)

دورستات (Durostat)

کرسابور (Creusabo)

ورق های Hardox 450

این نوع فولاد آلیاژی بسیار مقاوم در برابر انقباض و سایش است. و هم چنین این ورق و سایر استانداردهای . این نوع ورق آلیاژی دارای ماندگاری و مقاومت بالایی هستند. ورق Hardox 450 دارای قابلیت جوشپذیری و اتصال پذیری بالای است.

در واقع اعداد معرفی کننده ی این نوع ورق آلیاژی مانند: Hardox 400, Hardox 500 و غیره . نشان دهنده درجه سختی ورقها بر حسب برینل Brinell است.

ورق ضدسایش دورستات

این نوع فولاد آلیاژی که دورستات (Dursotat) نامیده میشود. محصول تولیدی شرکت وستالپاین اتریش است. دورستات تنها ورق ضدسایش تولید شده از طریق فرآیند کوئنچ مستقیم است.

این محصولی تولیدی در گریدهای سختی مختلفی هاردوکس از 400 الی 600 برینل ساخته میشود. زیرا ساختار خاص این نوع فولاد باعث. افزایش مقاومت به سایش و قابلیت ماشینکاری آن نسبت به سایر . فولادهای ضدسایش میگردد.

ترکیب شیمیایی

ترکیب شیمیایی این نوع فولاد موجب افزایش قابلیت جوشکاری آن نسب به. فولادهایی با سختی برابرند. به طوری که در ضخامت های کم نیازی به پیش گرم قبل از عملیات جوشکاری نیست.

سطوح عاری و بدون از عیوب این نوع فولاد آلیاژی دورستات. این نوع فولاد را بر خلاف فولادهای ضدسایش تولیدی توسط روش کوئنچ غیر مستقیم. Reaustenising Harening QR – Offline . بی نیاز از ترمیم سطحی و رنگ آمیزی پس از تولید میکند.

سختی بالا و مقاومت به سایش فولادهای دورستات نیز منجر به افزایش ماندگاری محصول و کاهش وزن سازه یا دستگاه میگردد. هم چنین فولادهای ضدسایش دورستات دارای سطحی با کیفیتی عالی بوده و از جوش پذیری مناسبی برخوردارند.

کاربرد ورق ضدسایش هاردوکس دورستات

از کاربردهای متنوع این نوع فولاد میتوان به استفاده آن در صنایع معدنی,فولادسازی,تولید سیمان, ادوات کشاورزی, لایروبها و غیره اشاره نمود. بعلت سختی و مقاومت سایشی بالای فولاد دورستات . استفاده از آن موجب افزایش ماندگاری قطعات تحت سایش. و در نتیجه کاهش قابل توجه هزینه های تغمیر و نگهداری میشود.

ورق فولادی ضدسایش DILLIDUR – دیلیدور

ورق فولادی ضدسایش dillidur -(دیلیدور) در اغلب صنایع همچون صنایع تولید فولاد. معادن سنگ, فلزات و سیمان, سایش و خوردگی و فرسایش اداوات و سایل فلزی برای تولیدات کالا هزینه بر و مشکل ساز است.

خطوط انتقال مواد ,شوتها, سیلوها, تیغه های برش,دامپ تراک ها,فن ها, شاول ها و باکت ها, تجهیزاتی هستند که میبایست. بیشترین میزان مقاومت به سایش و فرسایش در عملیات تولید فرآورده های صنعتی میبایست از خود نشان بدهند.

کیفیت آلیاژ – DILLIDUR

کیفیت آلیاژ – dillidur برای ایجاد مقاومت بالا در ابزار مورد استفاده برای تولید کالاهای صنعتی . به فولادهای با کیفیت و مقاوم و ضدسایش چون DILLIDUR دیلیدور در گریدهای مختلف جهت مصرف در شرایط گوناگون نیاز است.

تصمیم این که چه نوع فولاد آلیاژی و ورق ضدسایشی در و در چه ضخامتی و چه نوع گریدی. در سیستم سایشی بازدهی مناسبی خواهد داشت تابع عوامل مختلفی است.

در حالت کلی یک سیستم سایشی TRIBOLOGICAL SYSTEM دارای چهار رده ی اصلی بر اساس استاندارد DIN 50320 است.

ACTIVE BODY

active body که در سیستم عمدتاً شامل مواد ساینده میشود. اعم از سنگ, خاک,ماسه, سیلیس و غیره مورد استفاده قرار میگیرد.

PASSIVE BODY

passive body قسمتی از سیستم سایشی که با مواد ساینده دیگر است.

ACCOMPANYING SECONDARY

accompanying secondary شامل ماده بینابین که میتواند آب , روغن, اسید,هوا یا سایر مواد باشد . در قسمت active – body , passive body میباشد.

AMBENTMEDIUM – ENVIRONMENT

ambentmedium -environment فاکتورهای محیطی – رطوبت , نمک, خشکی هوا, دما و غیره که سیستم سایشی در آن عمل میکند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. و با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش میها می کند. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
02128423820 – 09122136675
واتس آپ: 09122136675 – فکس: 02128423820
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com