فولاد نسوز- ورق نسوز 1.4148- قیمت ورق نسوز – فولاد نسوز-ورق مقاوم خمش-ورق حرارتی-ورق ضد خوردگی-ورق ضد سایش

فولاد نسوز-استنلس استیل-ورق ضد خوردگی-ورق ضد سایش-ورق نسوز – 1.4148- فولاد نسوز-ورق مقاوم خمش-ورق حرارتی

فولاد نسوز-استنلس استیل-1.4841- ورق نسوز. فولاد نسوز- ورق اسپانا- ورق کلمبوس در فرمهای متفاوت بصورت لوله،توری نسوز،میلگرد شناخته شده است. از ترکیت آهن،کربن و عناصر آلیاژی دیگری تولید میشود.

استنلس استیل

این نوع فولاد صنعتی یکی از انواع استنلس استیل است .که از این نوع آلیاژ بعلت داشتن عناصری چون کروم.نیکل در آلیاژ خود به خصوصیت مقاوم به خوردگی. و حرارت مشهور است. از این نوع فلز فولادی نسوز و زنگ نزن و ضد زنگ.

در مجموع 61 گرید منطبق با استاندارد کشور ایالات متحده آمریکا SAE/ASIS وجود دارد. بعضی از گریدها که به 4 گروه کلی از نظر عنصرها.- ساختار و ویژگیها تقسیم میشوند. انواع استیل نسوز را شامل میشوند. Heat resistant Steel– استنلس استیل.- فولاد آستنیتی – فولاد ماتنزتی – فولاد فریتی – فولاد سخت رسوبی

انواع ورق استیل نگیر

ورق نسوز-انواع مختلفی از ورق استیل نگیر در صنعت بکار برده میشود که هر کدام خواص خاص خود را دارا هستند.

انواع مختلف ورق استیل نگیر بعلت آلیاژهایی که در ساختار تشکیل دهنده خود دارند. برای استفاده در دماهای بالا کاربرد زیادی دارند. و مقاومت‌های آنان در این دماها افزایش می یابد.

با برخی از مشخصات هر کدام از انواع این ورق به تفکیک آشنا خواهیم شد. 

ورق استیل 304

فولاد نسوز- 304 یکی از پرکاربرد ترین انواع ورق استیل نگیر است. که با داشتن 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل مقاومت مطلوب و مناسبی را در برابر خوردگی از خود نشان میدهد.

ورق استیل 316-(316 و 316L)

ورق نسوز-316 در انواع 316 و 316L تولید و عرضه میگردد.

علت نام گذاری ورق استیل 316L به این دلیل میباشد که در تولید این ورق استیل کربن کمتری به نسبت ورق 316 استفاده شده گردیده. و L موجود در انتهای نام آن به عبارت Low Carbon  اشاره میکند.

هر دو نوع ورق‌ها دارای مقاومت خوردگی بسیار زیادی از خود نشان می دهند. و این مقاومت با افزایش دما در آنان بیشتر هم می‌گردد.

لازم به ذکر است که با بالا رفتن دما مقدار اندکی انبساط و کشیدگی در ساختار این ورقها دیده میشود.

مقدار کربن کمتر موجود در ورق استیل 316L موجب میگردد. که این ورق جهت استفاده در جوشکاری مقاومت بهتری نشان داده و دچار پوسیدگی نگردد.

لازم به ذکر است که بازپخت کردن ورق استیل 316 همچنین میتواند این خصوصیت را تا حد بسیار زیادی در آن تقویت نماید.

 ورق استیل 321

ورق نسوز-این ورق استیل نگیر با اضافه نمودن آلیاژ تیتانیوم به ساختار اصلی استیل تولید می‌شود.

بمانند بسیاری دیگر از انواع ورق استیل نگیر، این نوع ورق در جوشکاری بسیار مقاوم بوده و کاربرد زیادی دارد.

مقاومت بالا در برابر خوردگی- فشار جریان آب شرب شهری و رطوبت محیط از خود نشان داده. و در برابر با اکسیداسیون نیز ماندگاری خوبی از خود بروز میدهد.

مقاومت حرارتی این نوع از ورق نیز در حالت استفاده بصورت متناوب 900 درجه سلسیوس. و در حالت استفاده بصورت مداوم 925 درجه سلسیوس میباشد.

 ورق استیل 309S

ورق نسوز -309S با آلیاژهایی که در خود دارد استحکام قابل قبولی در برابر خوردگی در دمای بالا. مورد استفاده در صنایع دارد. این استیل در شرایطی که به صورت متناوب از آن استفاده گردد. توانایی آنرا دارد که در برابر اکسیداسیون در دمای 1038 درجه ی سلسیوس (1900 درجه فارنهایت) مقاومت داشته باشد.

این نوع ورق بعلت داشتن کروم بالا و نیکل پایین در محیط‌های گوگردی تا دمای 1000 درجه ی سلسیوس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 ورق استیل 310S

ورق نسوز -310S بیشتر برای کار در دماهای بالا تولید شده . و همچنین میتواند در استفاده کردن‌های متناوب، 1035 درجه ی سلسیوس. و در استفاده به صورت مداوم 1150 درجه ی سلسیوس را نیز تحمل کند.

قابل ذکر میباشد که نسخه ورق استیل 310S کربن کمتری نسبت به نسخه معمولی این ورق در خود دارا میباشد.

استفاده از 25 درصد کروم و 20 درصد نیکل باعث میگردد. که ورق استیل 310S مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و اکسیداسیون داشته باشد. 

ورق استیل 4841

ورق نسوز-مهمترین خصوصیت مهم ورق استیل 4841 این است. که این ورق برای کار در دماهای بیش از 550 درجه ی سلسیوس تولید شده است. مقاومت این ورق در برابر خمش بسیار بالا بوده است. و در دماهای بالا نیز به این مقدار مقاومت افزوده می‌گردد.

همچنین مقاومت ورق استیل 4841 در مقابل اکسیداسیون نیز بسیار مطلوب میباشد.

ویژگی های فلز نسوز

ویژگی شناسایی فلزات نسوز مقاومت آنها در برابر گرما است.

پنج فلز نسوز صنعتی همه دارای نقطه ذوب بیش از 3632 درجه فارنهایت (2000 درجه ی سلسیوس) هستند.

مقاومت فلزات نسوز در دمای بالا ، همراه با سختی آن ها. این نوع فلزها را برای برش و حفاری ابزار مطلوب مینماید.

فلزات نسوز همچنین در برابر شوک گرمایی بسیار مقاوم اند. بدین مضمون که گرمایش و سرمایش مکرر به راحتی باعث انبساط – فشار و-ترک خوردگی نمیگردد. تمام فلزات دارای چگالی بالا (سنگین) و هم چنین خواص هدایت الکتریکی و حرارتی خوبی هستند. خصوصیت مهم دیگر مقاومت آنها در برابر خزش – تمایل فلزات به آهستگی تحت تأثیر تنش تغییر شکل میدهند.

بدلیل توانایی این نوع فلزها در تشکیل یک لایه محافظ – فلزات نسوز هم چنین در مقابل خوردگی نیز مقاوم هستند .گرچه در دماهای بالا به راحتی اکسید میگردند. فلزات نسوز و فلزات پودر به دلیل نقاط ذوب و سختی بالایی داردند.

فلزات نسوز اغلب به روش پودر فرآوری میشوند.و هرگز با ریخته گری ساخته نمی شوند. پودرهای فلزی در اندازه ها و فرم های خاصی تولید میگردند. بعد از آن مخلوط شده و مخلوط مناسب خواص را ایجاد می کنند. این پروسه قبل از اینکه فشرده و پخته شوند انجام میپذیرد. پخت شامل گرم شدن پودر فلز (درون قالب) برای مدت زمان طولانی است. زیر گرما ، ذرات پودر شروع به اتصال میکنند و یک قطعه جامد را تشکیل میدهند. پخت می تواند فلزات را در دمای پایین تر از نقطه ذوب آنان پیوند دهد .، این یک مزیت قابل ملاحظه در کار با فلزات نسوز میباشد.

فولاد نسوز-استیل 4841- ورق اسپانیا - ورق کلمبوس - نسوز - ورق نسوز - فولاد رسول دلاکان - 1.4841 - فولاد آلیاژی
ورق اسپانیا – ورق کلمبوس – نسوز – ورق نسوز – فولاد رسول دلاکان – 1.4841 – فولاد آلیاژی

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
09122136675 – 02128423820-09922704358
واتس آپ: 09122136675
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com

API ck45 GLA mo40 ST37 آستنیت آلومینیوم آلیاژ استنلس استیل استیل 304 استیل 316 تسمه فولادی تولید فولاد فولادck45 فولاد st52 فولاد ابزار spk فولاد خشکه هوایی فولاد زنگ نزن فولاد ضد زنگ فولاد ضدسایش فولاد قالب پلاستیک فولاد کربنی فولاد گرمکار قوطی پروفیل لوله آتشخوار لوله فولادی لوله مانیسمان کربن استیل مانیسمان متالورژی مقاطع فولادی میلگرد mo40 میلگرد آلیاژی نیکل هاردوکس ورق a36 ورق a283 ورق A516 ورق ck45 ورق st37 ورق st52 ورق آلیاژی ورق دریایی ورق ساختمانی ورق ضدسایش پروفیل آلومینیوم