نورد گرم در فولاد هرمزگان-ضرورت ایجاد نورد گرم در فولاد هرمزگان

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

ضرورت احداث نورد گرم در فولاد هرمزگان- معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان. با اشاره به ضرورت احداث نورد گرم در شرکت فولاد هرمزگان گفت، بومی سازی اولویت مهم شرکت فولاد هرمزگان است. و در این زمینه هدفمند اقدام خواهیم کرد.

نورد گرم در فولاد هرمزگان

نورد گرم در فولاد هرمزگان-ضرورت احداث نورد گرم در فولاد هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شرکت فولاد هرمزگان. با هدف فراهم ساختن محیطی برای انتشار دستاوردهای نو، شناسایی راه حل هایی برای مسائل مشترک صنعت فولاد. تبادل اندیشه صاحب نظر در این صنعت، تحت تأثیر قرار دادن صنعت فولاد. از محورهای همایش و در نهایت ایجاد یک پایگاه تخصص دانشی در حوزه فولادسازی و ریخته گری مداوم. کنفرانس را برای دومین بار برگزار کرد.

نورد گرم در فولاد هرمزگان

سید اصغر مدنی، معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان در خصوص دومین کنفرانس ریخته گری مداوم، و فولاد سازی نکاتی را بیان کرد. و گفت: هدف از برگزاری دومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم در سال 1400 در بندرعباس. جمع آوری اساتید فولادسازی، به اشتراک گذاری تجربیات و ارائه مقالات با کیفیت این بخش از صنعت است. و همچنین یکی از اهدافی که ما در این گردهمایی دنبال می کنیم. بومی سازی 100 درصدی درآینده نزدیک است.

مدنی گفت در گردهمایی قبلی نیز یکی از اهداف اصلی بومی سازی بود. که شرکت های حاضر از لحاظ مواد مصرفی و قطعات الکترونیکی کمک کردند. که ما در این زمینه پیشرفت کنیم و شاید از عللی که در دو سال اخیر بومی سازی پیشرفت داشته است. برگزاری اولین دوره کنفرانس فولادسازی توسط شرکت فولاد هرمزگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ما در کشور چنین گردهمایی تخصصی با عنوان ریخته گری و فولادسازی نداریم. در ادامه بیان داشت. در کشور ایران چنین گردهمایی تخصصی با عنوان ریخته گری و فولاد سازی نداریم، اما در اروپا چنین چیزی هست.

وی در ادامه یادآوری شد در ایران اولین بار است که یک شرکت این کار را انجام می دهد. و به هر حال اساتید مختلف مقالات خود را ارائه می دهند و در کل گردهمایی بسیار خوبی است. که متخصصان این حوزه دور هم جمع شوند و انتظار این است که شرکت ها تجربیات خود را بیشتر به اشتراک بگذارند. و تجربیات خود را در این کنفرانس ارائه دهند.

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان اظهار داشت. در دو سال اخیر شرکت فولاد مبارکه و بیشتر فولادسازان ایران پیشرفت زیادی کردند. اما کارهایی که انجام شده است. را بایستی به اشتراک گذاشت تا بقیه نیز استفاده کنند. اشتراک گذاری مزیت دیگری هم دارد و آن این است. که راهی مورد نظر که طی می شود. تکرار نمی شود و افراد و شرکت های جدید این مسیر را با سرعت بیشتری طی می کنند. تا زودتر به چشم انداز 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 در کشور برسیم.

مدنی ابراز داشت با توجه به وضعیت فعلی و مشکلاتی که برای اشتغال زایی در کشور وجود دارد. یکی از مکان هایی که فعلا زمینه اشتغال زایی را انجام می دهد، فولادسازی است. و فولادسازی در شهرهای مختلف کشور انجام می شود. و اشتغال خوبی نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند که مورد بسیار خوبی است. اگر ما بتوانیم به هم کمک کنیم که تولید افزایش پیدا کند بهتر نیز می شود.

وی تصریح کرد مشکل فعلی فولادسازی کشور که در دو سال اخیر خود را مشخص است. نبود زیرساخت های گاز و برق و آب است. بعنوان مثال در بندرعباس آب محدودیت برق و گاز مشکل زیادی به همراه داشته است. و مقدار زیادی از تولید را برای برق و گاز از دست دادیم.

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به رویکردهای شرکت فولاد هرمزگان در توسعه بومی سازی مطالبی را عنوان کرد. و گفت: بومی سازی خیلی خوب است اما بومی سازی باید درست انجام شود. در غیر این صورت واحدهای صنعتی را دچار مشکلات جدی خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد به عقیده من همیشه سه شرط کیفیت، قیمت و زمان. باید برای بومی سازی مدنظر قرار داد و تا کنون بارها پیش آمد. که در یک بحث بومی سازی به ما قول داده اند. که محصول شما یک سال دیگر مهیا می شود. اما تقریباً 80 درصد زمان که سپری می شود اعلام میشود که قطعه قابل ساخت نیست و مشکل در تولید داریم.

و مجبور شدیم قطعه را از خارج با قیمت گزاف خریداری کنیم. و خریدی که می توانستیم به یک کشتی انتقال دهیم را با هواپیما و هزینه بیشتر منتقل کنیم. تا خط تولید از دست نرود. این سه پارامتر از نظر من بسیار مهم است. که شرکت هایی که می خواهند وارد بومی سازی شوند و قطعه ای را به کارخانه ای بومی سازی کنند. اگر این ها را رعایت کنند مشکل حل می شود. اما اگر نتوانند مشکل حل که هیچ افزایش نیز خواهد یافت.

معاون بهره برداری شرکت فولاد هرمزگان در خصوص تعامل صنعت با دانشگاه در راستای بومی سازی اذعان داشت. ما باید برای این کار یک دستورالعمل و روش کار تعریف کنیم. صنعت جایی است که از لحاظ ایمنی می تواند هزاران حادثه در بر داشته باشد. شرکت ها طرح هایی را می آورند که تا به حال جایی پیاده نشده و خودشان نیز به این طرح ها مطمئن نیستند. و گاهی می بینیم ایمنی که ما برای کار در نظر گرفتیم. با ایمنی تعریف شده از سمت آنها فاصله دارد.

مدنی در ادامه سخنانش بیان داشت. ممکن است با تست این امر خسارت سنگینی نیز ببینیم.بارها این مورد اتقاق افتاد و ما مجبوریم مطمئن حرکت کنیم. اما اگر پروژه خود را درست تعریف کنند و در جاهایی آن را آزمایش کنند. ما نیز همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یک بار از یکی از شرکت ها درخواست کردیم. برای بومی سازی ما قبل از پروژه دو کارشناس برای بازدید بفرستیم. و آنها می گویند که اول خدمت و محصول بفروش می رسد. سپس بازدید ممکن می شود در حالی که ما چنین چیزی نداریم و قانون ما برای همکاری با یک شرکت مشخص است. و اول باید محصولی مورد درخواست است چک شود که در ایران تولید می شود. یا بعضی اوقات برخی افراد آنها را وارد می کنند. بعد از تأیید محل ساخت مقدار کمی برای آزمایش خریداری میشود.

نورد گرم در فولاد هرمزگان

بعد از آزمایش اولیه و موفقیت در آن مقداری خریداری میشود که خط تولید دچار آسیب نشود. و بعد از آن شرکت وارد لیست و مناقصه میشود. خیلی اوقات گله می کنند که ما خواستیم کار کنیم و شما با ما همراهی نکردید. وقتی قیمت در مناقصه بالا باشد نمی شود کاری کرد. بنابراین با وجود حضور چهار تا شش شرکت بر اساس قیمت برنده مشخص می شود.

مدنی با اشاره به اینکه از اهداف مهم فولاد هرمزگان ایجاد خط نورم گرم است. در ادامه خاطر نشان کرد. محصول نهایی فولاد هرمزگان تختال است. و این محصول به فروش می رسد. و اعتقاد برخی این است که خام فروشی یعنی ما سنگ آهن بفروشیم. اما نظر من این است که با فروش اسلب نیز در حال خام فروشی هستیم. و نباید این امر انجام شود. و باید محصول با ارزش افزوده بالاتر به فروش برسد. چندین سال روی این موضوع کار گردید که ما یک نورد گرم داشته باشیم. و خدا را شکر در سفر اخیر مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصمیم بر این شد. که خط نورد گرم با تولید 3.5 میلیون تن فولاد داشته باشیم که کارهای آن در حال انجام است. و تا یکی دو ما بعد از عید کلنگ زنی شود و پروژه آن آغاز به کار می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت فولاد مبارکه در حال ساخت یک نیروگاه هزارمگاواتی برگشت پذیر است. و ما نیز از همان نیروگاه تغذیه خواهیم کرد. و همچنین یکی دو میدان گازی نیز برای عدم توقف تأمین انرژی گاز هم انتخاب گردید. که البته اینکه نیروگاه ایجاد شودو و به بهره برداری برسد نزدیک سه سال طول خواهد کشید. و متأسفانه سال آینده هم مشکل زیرساخت گاز و برق و آب را خواهیم داشت.

نورد گرم در فولاد هرمزگان

وی در پایان افزود: بعلت محدودیت تأمین برق، بالغ بر 180 هزار تن فولاد را از دست دادیم. و به رغم تمام محدودیت های انرژی به ظرفیت اسمی تولید خود دست یافتیم. و با رفع محدودیت های انرژی امیدواریم سال آتی از ظرفیت اسمی مورد نظر عبور کنیم.

تاریخ انتشار خبر 19 اسفند 1400

منبع خبر: خبرگزاری موج

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. و با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش میها می کند. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
02128423820 – 09122136675– 09922704358
واتس آپ: 09122136675 – فکس: 02128423820
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com