بومی سازی بیش از 160 قطعه و تجهیز مورد نیاز در فولاد سفید دشت

بومی سازی بیش از 160 قطعه و تجهیز مورد نیاز در فولاد سفید دشت

بومی سازی

اصفهان – مدیر عملیات و مسئول کمیته بومی سازی فولاد سفید دشت. گفت: تا کنون 160 قطعه و تجهیز مورد نیاز در صنعت فولاد بومی سازی شده است.

بومی سازی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با اعلام این مطلب و با تأکید بر نهادینه شدن بومی سازی. و استفاده از توانمندی سازی داخلی به عنوان یکی از اولویت های مهم این شرکت. اظهار داشت: با تشکیل کمیته بومی سازی فولاد سفید دشت. در سال 1397، شناسایی و سازمان دهی قطعات و تجهیزات با قابلیت تأمین از داخل در دستور کار قرار گرفت. که حاصل این فرآیند، بومی سازی بیش از 160 قطعه و تجهیز مورد نیاز صنعت فولاد بوده است.

ایمان سلیمانی افزود: بومی سازی قطعات و تجهیزات برای شرکت فولاد سفید دشت از جنبه های مختلفی از جمله خودکفایی. توانمند سازی صنایع داخلی، کاهش هزینه های ارزی، قابلیت بهینه سازی و باز طراحی تجهیزات و قطعات. تسریع در فرآیند خرید و سهولت دسترسی به خدمات پس از فروش، حائز اهمیت است.

مسئول کمیته بومی سازی فولاد سفید دشت از طراحی و ساخت الکتروموتورهای MV. گلوب ولوها، دمپرهای الکتریکی دمنده ها، عملگر والوها، گیربکس های واحد کلاریفایر، کلاسیفایر. و سیستم حمل مواد، روتور دمنده های سنگین، بدنه فن Stack، پمپ های دور بالا. تیغه های فن برج های خنک کننده و نمونه گیر اتوماتیک کوره. به عنوان مهم ترین تجهیزات و قطعات بومی سازی شده. این شرکت در سال 1399 یاد کرد.

سلیمانی در پایان ضمن تشکر از فولاد مبارکه در خصوص انتقال تجربیات در زمینه بومی سازی، اظهار امیدواری کرد. با تدورین سند بومی سازی و توسعه همکاری واحدهای عملیات و بازرگانی در جهت سیاست گذاری تأمین قطعات واحد فولادسازی. بتوان برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه تأمین تجهیزات. و قطعات مورد نیاز این واحد از تأمین کنندگان داخلی بهره مند شد.

تاریخ انتشار خبر 4 خرداد 1400

منبع خبرگزاری مهر

نجات زنجیره فولاد با تغییر یک فرمول

سید رضا شهرستانی/عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران

رشد و توسعه صنعت فولاد به الزاماتی نیاز دارد. حذف دخالت دولت در روند قیمت گذاری مهم ترین الزامی است. که در زمینه رشد تولید در این صنعت را فراهم می کند. در ادامه توسعه صادرات نیز در این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و زمینه تحقیق اهداف فولاد را فراهم می کند. به ویژه که نرخ فروش فولاد در سطح بین المللی در ماه های اخیر افزایش یافته. و فرصتی برای سودآوری و ارزآوری در اختیار فولادسازان قرار گرفته است.

تولید در صنعت فولاد موضوعی تخصصی است. و ابعاد گوناگونی دارد. چراکه فاکتورها و پارامترهای حاکم بر این صنعت با گذشت زمان و تحت تأثیر جو بین المللی تغییر می کند. این زنجیره بسیار گسترده است. و پیچیدگی های قابل توجهی دارد.

فاکتورهای مختلفی همچون قیمت فروش در سطح جهانی، عرضه و تقاضا و میزان تولید هر حلقه از این زنجیره. بر روند فعالیت کل این زنجیره اثر گذار است. بنابراین نمی توان نسخه واحدی برای کل این زنجیره نوشت و بهتر است. تنظیم این بازار به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شود.

بیشترین ارزش افزوده در زنجیره فولاد به تولید محصول میانی (شمش و اسلب) اختصاص دارد. تمامی اسلب تولید شده در کشور را می توان به تولید ورق فولادی اختصاص داد. چراکه بازار مصرف آن در داخل کشور وجود دارد. اما میزان تولید شمش فولادی کشور به مراتب بالاتر از نیاز صنایع داخلی است. بنابراین صادرات شمش ضروری و لازمه تداوم تولید در این صنعت است. هرچند صادرات این محصول در سال جاری مغفول ماند و نیازها برطرف نشد. بنابراین از متولیان امر انتظار می رود زمینه رشد فروش این محصولات را برای سال 1400 فراهم کنند.

در همین حال انتظار می رود برای رشد و توسعه این زنجیره. صادرات در حلقه های بالادستی تا تولید آهن اسفنجی متوقف شد. البته تولیدکنندگان در حلقه های بالادستی نیز برای تداوم فعالیت خود به ارز نیاز دارند. در نتیجه می توان به گونه ای برنامه ریزی کرد. که بخشی از ارز صادراتی حلقه های میانی در اختیار این تولیدکنندگان قرار گیرد. تا نیاز این واحدها به ارز نیز برطرف شود. توجه به این نکته ضروری به نظر می رسد. که قیمت مواد اولیه تولید فولاد از سنگ آهن، کنسانتره،گندله تا آهن اسفنجی. بر اساس ضریبی از نرخ فروش شمش فولاد خوزستان تعیین می شود.

طی ماه های گذشته نرخ فروش فولادی در معاملات بورس کالا. و بر اساس شیوه نامه فولادی دولت کاهش یافته است. در چنین شرایطی و با توجه به فرمول تعیین قیمت کنسانتره، گندله و سنگ آهن. از رقم فروش این محصولات نیز کاسته شده است. بنابراین همه تولیدکنندگان در زنجیره فولاد از روند قیمت گذاری دستوری متضرر می شوند. بدین ترتیب چنانچه روند قیمت گذاری حذف شود. از یک سو بخش معدن به سودهی می رسد. از سوی دیگر نیز همین سود دهی زمینه جذب سرمایه گذاران را به زنجیره فولاد فراهم می کند. در ادامه دولت نیز می تواند با اقدامات حمایت گرانه زمینه ورود بخش خصوصی را به حوزهه معدن فراهم کند.

تاریخ انتشار خبر 4 خرداد 1400

منبع خبر روزگار معدن

تختال چیست؟

تختال : Slab (اسلب): قطعه ای مکعب مستطیل از فولاد که به طور معمول. به ضخامت 230 میلی متر و عرض 1.25 متر و طول 12 متر می باشد. تختال یکی از محصولات میانی برخی از کارخانه های فولادسازی است. که از آن برای تولید فولاد ورق استفاده می شود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ی گرانبها در زمینه ی تأمین و توزیع و عرضه انواع ورق آلیاژی – انواع فولاد آلیاژی. با اشکال مختلف تولیدی.از جمله ورق- میلگرد – تسمه – پروفیل – میلگرد با استاندارد و گواهینامه های روز دنیا در سراسر ایران فعالیت مینماید.
صنعتگر گرامی از اینکه ما را جهت خرید فولاد آلیاژی مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید سپاسگزاریم.
ارتباط با ما: 09122136675 – 02128423820
fooladrasuldalakan@gmail.com

#تولید_فولاد #فولاد #مقاطع_فولادی #تولید_شمش_فولادی #ورق_فولادی #تختال #اسلب #شمش #مجتمع_فولاد_سفید_دشت #فولاد_مبارکه