ورق سیاه st52-فروش ورق سیاه st52-قیمت مناسب ورق سیاه st52-ورق سیاه st52

ورق سیاه st52-قیمت ورق سیاه st52-فروش ورق سیاه st52-ورق سیاه ساختمانی st52-ورق ساختمانی st52-فولاد st52-قیمت فولاد st52-فروش فولاد st52

ورق سیاه st52 به عنوان ورق پر مقاومت و ورق کم آلیاژ نیز معروف است. این محصول دارای کارایی و ویژگی های خاص خود است.

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

ورق سیاه st52-فروش ورق سیاه st52-قیمت ورق سیاه st52-ورق فولادی st52

با این وجود در برخی از موارد آن را با سایر انواع ورق سیاه از جمله ورق st37 اشتباه می گیرند. این ورق قابلیت جوشکاری به تمامی مقاطع فولادی که کم کربن هستند را دارد. از مهمترین مشخصات ورق st52 وزن و ابعاد آن است که پیش از خرید محصول حتماً باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

ورق سیاه st52

این محصول دارای ویژگی های مهمی از جمله کم کربن بودن و مقاومت بالاست. این محصول معمولاً با ابعاد 6 در 2 متری یا 6 در 1.5 متری به فروش می رسد. و ضخامت آن در بازه 8 تا 150 میلی متر تعیین می شود. باید بدانید که استانداردهای ورق سیاه st52 هم DIN:17100,EN:10025,ASTM:A572,JIS:G3106 است. این استانداردها برای ورق های سیاه با گریدهای مختلف تدوین شده اند. تا تمامی مشخصات اصلی و حتی کاربردهای آن را شرح دهند.

کاربردهای ورق st52

ورق سیاه گرید st52 بیشتر از هر چیز در عملیات ساخت و ساز به کار می رود. به همین دلیل ساخت و احداث ریل را از جمله مهم ترین موارد کاربرد آن می دانند. اما به کارگیری این ورق تنها در همین مورد نیست. بلکه از آن در موارد زیر نیز بهره گرفته می شود.

  • ساخت ریل ها
  • ساخت تسمه و چهارپهلو
  • ساخت جرثقیل
  • پل سازی
  • سد سازی
  • راه سازی
  • شاسی ماشین آلات سنگین
  • دیواره قطعات صنعتی و مخازن

این در حالی است که ورق سیاه st37 در موارد زیر کارایی دارد. یعنی با وجود شباهت و تفاوت های این دو ورق با یکدیگر موارد کاربرد آنها از هم تفکیک می شود. تا هر کدام در زمان و مکان خاص خود مورد استفاده قرار گیرند.

کاربردهای ورق st37

  • صفحه ستون ساختمان
  • لوازم خانگی
  • شاسی، بدنه و رینگ های خودرو
  • دستگاه های صنعتی
  • تجهیزات کشاورزی
  • آبگرمکن
  • مخازن نفت و گاز
  • صنایع فلزی سنگین و پتروشیمی
  • خم کاری و برش کاری
  • کشتی سازی
  • تانکر سازی
  • سد سازی
  • سوله سازی
  • پل سازی
  • ساخت در و پنجره
  • ساخت حفاظ و نرده

با توجه به لیست ارائه شده در بالا به راحتی می توان به وجود تفاوت های عمده میان ورق سیاه st52. و ورق st37 پی برد.

مزایا و معایت ورق st52

ورق st52 هادی و رسانای حرارت و الکتریسیته است. همچنین این ورق مقاومت بالایی در برابر خوردگی از خود نشان می دهد. و به سادگی در برابر ضربه شکسته نشده و تغییر شکل نمی دهد. این نوع ورق دارای نقطه جوش بالا و انعطاف پذیری مناسب است. همچنین مقاومت سایشی بالا، قابلیت ماشین کاری و پرس کاری. و همچنین مقاومت خمشی و پیچشی بالا از جمله مزایا و ویژگی های مثبت ورق سیاه st52 به شمار می رود. وجود همین مزایا نیز موجب شده تا این ورق به عنوان یک ورق همه کاره و مناسب برای پروژه های مختلف شناخته شود. اما این محصول دارای معایبی هم هست که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

معایب ورق st52

این ورق در زمان تولید نیاز به انجام یک تست دارد. تستی با نام اولتراسونیک که به وسیله امواج ماورا بنفش، عیوب سطحی و زیر سطحی ورق را آشکار می کند. در واقع این تست می توان عیوبی شامل ترک، خلل و فرج و حفرات انقباضی را مشخص نماید. اما هزینه اضافی را در بر داشته و در نتیجه باید گفت که قیمت ورق سیاه st52. در مقایسه با سایر گریدهای این نوع ورق تا حد قابل توجهی بالاتر است.

وزن ورق سیاه st52

ورق ورق سیاه در هر گریدی به طور مستقیم با قیمت آن در ارتباط است. به همین منظور تعیین فاکتور پیش از خرید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از تفاوت های ورق st52 با ورق st37 در همین وزن است. ورق های st52 سبک تر هستند. و به همین دلیل در بسیاری از کاربردها نسبت به ورق st37 ارجح تر هستند. قیمت این نوع ورق از نظر وزن هم کمتر است. و به همین دلیل تمایل برای خرید شان بالاتر می باشد.

ورق سیاه (ورق نورد گرم) چیست؟

فولاد سیاه

تعریف ورق سیاه و کاربرد آن در صنعت

نورد گرم یکی از روش های تولید ورق های فلزی با ضخامت کم می باشد. که به ورق تولیدی توسط این روش در نهایت ورق نورد گرم یا اصطلاحاً ورق سیاه نام دارد. علت استفاده از اصطلاح ورق سیاه برای محصول تولیدی با این روش این است. که به دلیل ذوب اجزای تشکیل دهنده ورق در دمای بالا رنگ محصول مات می گردد. و به همین دلیل از اصطلاح ورق سیاه برای نامگذاری استفاده گردیده است.

فولاد سیاه

مراحل تولید

در این روش ابتدا تختال تولیدی در کوره پیشگرم با دمای بالا قرار می گیرد. پس از خروج تختال از کوره پیش گرم یک پوسته اکسیدی روی سطح تختال تشکیل می شود. به منظور بر طرف ساختن این پوسته اکسیدی عملیات پسته شویی انجام گرفته که تأثیر زیادی بر افت دمای سطح تختال دارد.

نورد خشن مرحله پس از پوسته شویی است. در این مرحله قطعه کار چندین مرتبه از بین غلتک ها عبور می کند. تا به تدریج به ابعاد مورد نظر برسد. در طی این فرایند توزیع دمای بار تحت تأثیر چند عامل از جمله انتقال حرارت. به محیط و گرمای ناشی از تغییر شکل پلاستیک قرار می گیرد. و ضخامت تختال 15 تا30 درصد کاهش می یابد.نورد خشن دارای 2 تا 3 قفسه است. پس از آخرین قفسه نورد خشن، ورق وارد مرحله نورد نهایی می گردد.

ضخامت

بار عبوری از میز انتقال به منظور تولید ورق به سمت قفسه های نورد نهایی ارسال می شود. این خط از 5 تا 7 قفسه متشکل است. که در آن ضخامت وَرق سیاه به 1/8 تا 3 میلی متر کاهش می یابد. به این حال ابعاد رایج ورق سیاه در بازار از 1.5 میلی متر تا 100 میلی متر متفاوت می باشد. (قیمت ورق سیاه) موجود در بازار نیز با توجه به ضخامت و ابعاد و کیفیت ورق تولیدی تعیین می گردد. دمای ورق در خروج از نورد نهایی تا حدود 900 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

کاربرد ورق سیاه

کاربردهای ورق سیاه به طور کلی شامل ساختمان سازی، تولید خودرو، تولید تانک و مخازن خاص، کشتی سازی و صنایع فلزی سنگین می باشد. همچنین این محصول در دو نوع فابریک و رول فرم تولید می گردد.

ابعاد ورق سیاه

ابعاد وَرق سیاه را می توان در دو حالت کلی فابریک و رول بررسی نمود. در حالت فابریک بسته به سفارش مشتری می توان ابعاد و اندازه های متفاوتی را تولید نمود. با این حال برخی از ابعاد در بازار رایج تر می باشند. ابعاد این محصول از 1000*2000 میلی متر تا 2000*600

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.
صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی). مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
09122136675 – 02128423820
واتس آپ: 09122136675
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com