ورق دریایی استیل 316-ورق استیل 316-فروش ورق دریایی-قیمت ورق دریایی

ورق دریایی استیل 316- ورق استیل 316- فروش ورق استیل 316-قیمت ورق استیل 316-فولاد ضد خوردگی 316

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

ورق دریایی استیل 316-ورق استیل 316-فروش ورق دریایی-قیمت ورق دریایی

ورق دریایی استیل 316

استیل 316 در استانداردها به گرید دریایی نیز معروف است. و در محیط های حاوی نمک بالا مانند مناطق ساحلی کاربرد دارد. اما در آب های گرم دریایی به دلیل ایجاد لایه خوردگی به رنگ قهوه ای در سطح آن نباید استفاده شود. کاربردهای فولاد استنلس استیل 316 در ساخت قطعات و دستگاه های مورد استفاده در صنایع نساجی، صنایع نفت و پالایشگاه ها می باشد. استنلس استیل 316 استیلی ضد اسید می باشد. که مقاومت به خوردگی و خواص مکانیکی بهتری نسبت به استنلس استیل 304 دارد.

ورق دریایی استیل 316

ورق زنگ نزن 316 از دسته ورق های آلیاژی استنلس استیل یا همان ضد زنگ می باشد. که در استاندارد DIN آلمان به نام فولاد 1.4401 شناخته می شود. و با مشخصه ی (X5CrNiMo1701202) نیز شهرت دارد. این ورق به دلیل نداشتن خواص مغناطیسی با نام ورق استیل نگیر 316 نیز معروف می باشد. که علت این نام گذاری بخاطر جذب نشدن آن توسط آهنربا است.

کاربرد ورق استیل 316

این ورق کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. که تعدادی از آن ذکر می شود.

  • مبدل حرارتی
  • تجهیزات مهیا سازی مواد غذایی به ویژه در محیط های کلرایدی
  • پنل معماری ساحلی
  • ساخت نرده ها
  • صفحه های بافته شده یا جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب
  • نیمکت و تجهیزات آزمایشگاهی
  • اتصالات قایق
  • ظروف شیمیایی جهت حمل و نقل
  • اتصال دهنده ها

ورق دریایی -فولاد دریایی-فولاد سازه ای- ورقی است. که در کف عرشه و بدنه انواع کشتی ها و حتی قایق های بزرگ. زیر دریایی ها، شناور ها و غیره کاربرد دارد.

ورق دریایی

این ورق ها نوعی از ورق فولاد نورد گرم است. که دارای خاصیت جوش پذیری بالا، استحکام زیاد بوده. و نسبت به مواد شیمیایی و تماس به آن و آب شور دریا مقاومت بالایی دارد. و در اصطلاح به خوردگی مقاوم است. منظور از خوردگی همان خورندگی آب شور است.

کاربرد ورق دریایی

این محصول را در ساخت موارد زیر به کار می برند:

  • اندینگ گراف
  • یدک کش
  • فانوس های دریایی
  • کف و پایه های اسکله های دریایی
  • سکوهای نفتی
  • لوله های انتقال آب و نفت و گاز از دریا به خشکی
  • براج (شناور چند منظوره)
  • زیردریایی

استانداردهای ورق دریایی

طبقه بندی که برای تضمین کیفیت ورق دریایی در دنیا انجام شده است بر طبق موارد زیر می باشد.

CCS/GL/BV/DNV/NK/LR/KR/RINA

این محصول طبق استانداردهای مشخص تولید می شود که در سه گروه طبقه بندی می شود.

ورق GL-A

gla – ورق دریایی – گریدA- ورق دریایی A36- ورق دریایA131- ورق دریایی از دسته ی فولادهای کم کربن میباشد. و به دلیل وجود عنصرهایی مثل وانادیوم – نیکل – مولیبدن ، مقاومت به خوردگی بالاتری. نسبت به سایر فولادهای ساختمانی است. استحکام فشاری این فولاد 200 گیگا پاسکال میباشد.

gla-در زمان آماده سازی این فولاد عملیات اکسیدزدایی انجام میگردد. ورق دریایی در صنایع دریایی و قطعاتی که بطور مستقیم با رطوبت آب شور و حاوی املاح مرتبط میباشند. و یا در صنایعی که بطور کلی امکان زنگ زدگی و خوردگی توسط آب دریا وجود دارد. بکار گرفته میشوند. این صنایع میتوانند شامل ساخت زیردریایی – کشتی و شناورهای فلزی.، پمپ های حفاری دریایی، اسکله ها- سکوهای نفتی و … میباشند. ورق A36 قابلیت جوشکاری و شکلپذیری مطلوب و بالایی دارد. ورق دریایی در کف – عرشه و بدنه ی انواع کشتی ها و حتی قایق های بزرگ. زیردریایی ها، شناورها و … کاربرد دارد. این نوع ورق های از نوع ورق های فولادی نورد گرم است. که دارای خاصیت جوشپذیری بالا، استحکام زیاد است. و نسبت به مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. و در اصلاح به خوردگی مقاوم است.(ضد خوردگی آب شور)

ورق A36

فولادA36-فولاد ساختمانی. این نوع فولاد یکی از رایجترین فلزات مورد استفاده. در صنعت ساختمان است.این فولاد سخت – انعطافپذیر- محکم – شکل پذیر و قابل جوش است. از آنجا که انواع مختلفی از فولاد با خصوصیت شیمیایی و مکانیکی خاص در دسترس وجود دارد.

مهم است که برخی از ویژگیهای کلیدی فولاد A36 را بدانید. فولاد ASTM A36 بطور کلی در اشکال مختلف بکار میرود. بعنوان مثال در پروفیل مستطیلی – پروفیل مربعی- میلگرد و هم چنین شکل های فولادی مانند. نبشی، ناودانی، تیر آهنH و تیرآهن I موجود است. این نوع فولاد هم چنین به فولاد سبک در کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا معروف است.

کاربرد فولاد A36 در بسیاری از صنایع بدلیل هزینه های کم آن مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین خصوصیت مکانیکی a36 این نوع فولاد را برای کاربرد در صنعت ساختمان مناسب ساخت است. بسیاری از پلها با فولاد a36 ساخته میشود. از کاربردهای دیگر فولاد A36 میتوان به استفاده از این فلز مرغوب و با کیفیت در صنعت خودروسازی. در بخش ساخت قطعات خودرو

ورق LR-A

این ورق هم از نظر مقاومت تسلیم و کشش نهایی شبیه به ورق GL-A است. یعنی 235 مقاومت تسلیم دارد و 400 تا 520 مگا پاسکال نیز مقاومت کششی آن است. توان کششی این محصول بالا است.

نحوه محاسبه وزن ورق دریایی

طول و عرض و ضخامت ورق را در هم ضرب می کنیم. و حاصل را بر 1000 تقسیم و سپس در 7.8 ضرب می کنیم.

کارخانه های معروف تولید کننده ورق دریایی

شرکت های مهمی که این محصول را تولید می کنند عبارتند از:

  • اکسین خوزستان
  • فولاد مبارکه اصفهان
  • دوفرکو بلژیک
  • هیوندای کره
  • ایلیچ اکراین
  • دانکوک کره
  • اورال استیل روسیه

کشورهایی مانند آمریکا، روسیه و اکراین در تولید این محصولات در رقابت با یکدیگر هستند. و برای تولید ورق های دریایی به ویژه برای ورق های. GL-A , A36 حساسیت و اهمیت بیشتری به خرج می دهند.

مزایای استفاده از ورق های دریایی

استفاده از این محصول باعث می گردد که ضخامت ورق ها کاهش پیدا کنند. اگرچه این ورق ها کاهش ضخامت داشته اما کیفیت و مقاومت در برابر خوردگی اش افزایش داشته است. به خاطر این که ورق ها جوش و برش پذیری خوبی دارند. و ضخامت بهتری دارند باعث می شود که در هزینه جوش کاری صرفه جویی شود. در وزن نهایی محصول نیز صرفه جویی می شود و این از نظر اقتصادی به صرفه است.

چرا به صرفه بودن و سبک بودن وزن ورق اهمیت دارد؟

اهمیت این موضوع بسیار زیاد است علاوه بر این که در هزینه های اقتصادی صرفه جویی می گردد. سود آور نیز است. بدین معنا که کشتی سبک تر خواهد بود (منظور آن است. که در حین این که از ورق های سبک در سازه ه اش استفاده می شود. ساختار سازه نیز پچیده باشد).هرچه کشتی سبک تر باشد کالای بیشتری برای یک حجم معین می تواند حمل کند. در نتیجه قدرت کمتری به کارگیری می شود و در پی آن سوخت اندک مصرف می شود. که در نهایت وقتی کشتی سبک تولید شود. در آمد بیشتر با هزینه کمتری در اختیار مالکین می گذارد.

ورق دریایی استیل 316

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. و با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش میها می کند. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
02128423820 – 09122136675
واتس آپ: 09122136675 – فکس: 02128423820
اینستاگرام: fooladdalakan