لوله st35.8-لوله آتشخوار-لوله DIN 2448-DIN17175-فولاد حرارتی-لوله حرارتی

لوله st35.8-لوله آتشخوار-لوله DIN 2448-DIN17175-فولاد حرارتی-لوله حرارتی

لوله st35.8

لوله آتشخوار St35.8

لوله st35.8

این لوله ها، در ساخت دیگ بخار تبدیل حرارتی نقش بسیار مؤثری داشته. و در جاهایی که فشار و حرارت همزمان با هم وجود داشته باشد. مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله، حرارت 450 درجه سانتی گراد را متحمل شده و فشار میعانات را تا 32 اتمسفر. (برای لوله هایی که دارای قطر 64 میلیمتر به بالا) و 80 اتمسفر (برای لوله هایی که دارای قطر کمتر)هستند. متحمل می شوند.

استاندارد این لوله برابر با DIN 2448 بوده و تحت این استاندارد تولید می شوند. شایان ذکر است در صورت نیاز به جوشکاری. به مدت یک ربع یا 15 دقیقه این لوله ها باید با درجه 520 الی 600 درجه سانتی گراد. در عملیات حرارتی قرار گیرند.

از دلایل تقاضای زیاد لوله های St35.8 – DIN 17175 از صنایع مختلف و بسیاری از مشتریان دیگر این است. که در نصب دیگ و ساخت مخازن بسیار مفید است. اشکال موجود شامل لوله های گرد، مربع، مستطیل، بیضوی و … است.

لوله های فولادی مقاوم در برابر حرارت DIN 17175 در صنعت دیگ بخار استفاده میشود. آنها در تأسیسات دیگ بخار، سازه های مخزن و کاربردهای لوله کشی با فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرند. چون به راحتی می توانند در برابر دمای بالا و شرایط کار با فشار زیاد مقاومت کنند. صنایع مختلف دیگری که دارای ارزش بسیار بالایی هستند عبارتند از : صنعت الکترونیک، صنایع شیمیایی، و صابون سازی. صنعت هوافضا، صنایع غذایی، صنعت قند و صنعت فولاد.

این فولاد آلیاژی بخاطر ترکیب 17 تا 19 صدم درصد عنصر کربن. و مقدار 55 تا 80 صدم درصد عنصر منگنز. علاوه بر خاصیت تبادل حرارت مناسب، دارای توان تحمل تا 585 درجه سانتی گراد حرارت غیر مستقیم. همراه با عبور مایعات از داخل لوله (مانند دیگ بخار واتر تیوب یا دیگ روغن داغ). و یا عبور مایعات از روی سطح لوله (مانند دیگ بخار یا دیگ آبگرم). با تحمل فشار تا 35 بار را دارد. همچنین این ترکیب دارای خاصیت خم زدن تا زاویه 90 درجه را دارات.از خواص دیگر آن می توان به قابلیت نرمش در برش کردن. و باز کردن دهانه لوله (بوسیله ابزار والس) تا 5 میلی متر. بخاطر دارا بودن کربن پایین، اشاره کرد.

لوله آتشخوار

استاندارد DIN17175 Grade St 38.8 مرتبط به لوله های استیل بدون درز مقاوم در برابر گرما می باشد. که در تجهیزات برای سرویس تا 600 درجۀ سانتیگراد و در فشارهای بالا استفاده می شود. اینگونه لوله ها مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان می دهند. در نتیجه، می توانند مایعات و گازها با دمای بالا را از خود عبور دهند. همچنین این لوله ها، به دلیل خواص منحصر به فردی که دارند. در مخازن تحت فشار مورد استفاده قرار می گیرند.

این لوله های فولادی کربنی حداکثر %0.17 محتوای کربن می باشند. لوله های فولادی مقاوم در برابر حرارت DIN17175 در صنعت دیگ بخار مورد نیاز است. استفاده از آنها در نصب دیگ های بخار، ساخت مخزن و کار لوله کشی با فشار بالا بسیار زیاد است. زیرا می توانند به راحتی در مقابل دمای کار و شرایط کار با فشار بالا مقاومت نمایند. علاوه بر این، لوله فولادی St45.8 نیز جزو لوله های آتشخوار محسوب می شود.

تکنیک های ساخت لوله های آتشخوار

لوله های این استاندارد باید با نورد گرم یا سرد، فشار دادن داغ، کشش گرم یا سرد تولید شوند. فولادهای مورد استفاده در لوله ها باید توسط فرآیند دمیدن اکسیژن، کوره بخار یا کوره الکتریکی ساخته شوند. علاو بر این، تمام فولادهای باید کشته شوند.

بررسی فنی لوله های آتشخوار

استانداردها و گریدهای لوله St35.8 آتشخوار

جدول استاندارد و گریدهای معادل لوله آتشخوار St35.8

لوله مانیسمان کربن استیل-کربن استیل-بدون درز – ضد فشار-ضد انفجار-چوشپذیر-تحت فشار – قیمت روز – فروش لوله – قیمت لوله آلیاژی -استیل-درز دار

لوله مانیسمان کربن استیل با سوراخ کردن یک شمش فولاد یا خالی کردن یک لوله جامد توپُر ساخته می‌شود. و سپس نورد گرم، نورد سرد و یا به صورت سرد کشیده می‌شود. این نوع لوله ها نقش بسیار مهمی را در صنعت تولید لوله ایفا می‌کند. بر اساس آمارهای موجود سالانه ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون تن لوله مانیسمان کربن استیل وجود دارد. پترو ایلیا انرژی در این مقاله به بررسی این موضوع می

به طور کلی حدود ۱.۹ میلیون تن لوله مانیسمان برای کاربری‌های عمومی، ۷۶۰.۰۰۰ تن در صنایع نفت، ۱۵۰.۰۰۰ تن در صنایع لوله دقیق و پراپس‌های هیدرولیک و ۵۰.۰۰۰ تن در صنایع لوله‌های استنلس استیل، بلبرینگ و لوله‌های وسایل نقلیه تولید می‌شود.

مواد اولیه برای تولید این نوع لوله ها  شامل شمش‌های لوله‌ای گِرد می‌باشد که توسط دستگاه برش به طول‌های ۱ متری برش می‌خورند، سپس به وسیله کمربند نقاله وارد کوره شده تا حرارت ببینند. این بیلت‌ها در کوره با دمای حدود ۱۲۰۰ درجه سلسیوس حرارت می‌بینند. سوخت کوره هیدروژن یا استیلن می‌باشد. کنترل دمای کوره امری بسیار مهم است. شمش پس از خارج شدن از کوره وارد دستگاه پانچ می‌شود که متداول‌ترین نوع آن دستگاه پانچ غلتکی مخروطی است. این دستگاه پانچ راندمان تولید بالا، کیفیت خوب و امکان سوراخ کردن انواع شمش‌های فولادی تا قطرهای بالا را دارد. پس از سوراخ کردن شمش، بیلت گرد به صورت پیاپی نورد شده یا توسط سه غلتک اکسترود می‌شود.

مشخصات لوله مانیسمان فولادی

مشخصات لوله مانیسمان فولادی توسط قطر خارجی و ضخامت دیواره لوله (به میلیمتر) مشخص می‌گردد. لوله مانیسمان فولادی به دو دسته نورد گرم (hot-rolled) و نورد سرد (cold-rolled) تقسیم می‌شود. لوله مانیسمان نورد گرم به دسته‌های ذیل تقسیم می‌شود:

لوله مانیسمان عمومی، لوله مانیسمان بویلر فشار کم یا متوسط. لوله مانیسمان بویلر فشار بالا، لوله مانیسمان آلیاژی (الوی استیل). لوله مانیسمان استنلس استیل، لوله مانیسمان مورد استفاده در صنایع نفت. لوله مانیسمان مورد استفاده از حفاری و زمین‌شناسی و …

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
09122136675 – 02128423820
واتس آپ: 09122136675
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com