داپلکس-فولاد داپلکس-میلگرد داپلکس-لوله داپلکس- فولاد ضد خوردگی -فولاد داپلکس

داپلکس

داپلکس – -فولاد داپلکس-میلگرد داپلکس-لوله داپلکس- ورق داپلکس. فولاد ضد خوردگی داپلکس-فولاد ضد زنگ. فولاد 2205-فولاد سوپر دابلکس-فولاد داپلکس فولادی است که در ساختار ریز خود. ترکیبی از دو مرحله متالورژی مختلف باشد.

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

داپلکس -فولاد داپلکس-میلگرد داپلکس-لوله داپلکس- فولاد ضد خوردگی -فولاد داپلکس- فولاد حراراتی- داپلکس - فولاد مقاوم بالا - فولاد ساخت مخازن-فولاد 2205-فولاد ضد زنگ

اگرچه بسیاری از درجه های مختلف فولاد دارای دو یا چند مرحله متفاوت میباشند. اصطلاح داپلکس (دابلکس) تقریباً منحصراً برای دسته ایی از فولادهای ضد زنگ. که فازهای آستنیتی و فریتی را با هم ترکیب می کنند ، مورد استفاده قرار میگیرند.

داپلکس-با ترکیب دو مرحله مختلف میتوان به خواص فراوان بهتری دست یافت. بدین صورت در این فرآیند میتوان به فولاد ضد زنگ کاملا آستنیتی یا فریتی دست یافت. گرچه شرایطی نیز وجود دارد. ، اما بخاطر افزایش قدرت بطور کلی  ، مقاومت در برابر خوردگی و مقرون به صرفه بودن باعث گشته است. که فولادهای ضد زنگ داپلکس برای تولید کنندگان و صنعتگران  و مدیران بخش خرید بسیار جالب توجه باشد.

فولادهای زنگ نزن آستنیتی به طور کلی دارای مقاومت مطلوبی  در مقابل خوردگی دارند. ، همچنین مقاومت نیز در برابر ضربه دارا هستند. و ساخت و جوشکاری آنها  نیز ساده است. فولادهای ضد زنگ آستنیتی بسیاری چون فولادهای آلیاژی  XM-19 و 254SMO. با بهبود مقاومت در برابر خوردگی به دلیل افزودن کروم و مولیبدن ، تولید شده و در دسترس میباشند. با این حال ، برای حفظ ریزساختار و ترکیب  آستنیتی مورد نیاز. باید مقدار نیکل را نیز افزایش داد ، که موجب بالا رفتن هزینه ساخت آن شده است.

فولادهای زنگ نزن فریتی نیز در برابر ترک خوردگی و همچنین در مقابل تنش مقاوم هستند. ،و مقاومت خوبی دارند اما این نکته حائز اهمیت میباشد که  گریدهایی که بیشتر در بازار فولاد مورد استقبال قرار میگیرد دارای آلیاژ کمتری هستند . و به همین دلیل  در برابر خوردگی مقاومت کمتری دارند.

این نوع فولادها برای بهره برداری از خصوصصیت مطلوب هر دو فولاد آستنیتی و ضد زنگ ، یعنی مقاومت بالا تولید شدند. مقاومت در مقابل خوردگی عالی. مقاومت در برابر ترک خوردگی , از نظر  مقایسه قیمت  فولادهای ضد زنگ فوق آستنیتی گران تر هستند. و آلیاژهای پایه نیکل گرچه شامل  مخلوط و ترکیب عناصر 50:50 است. اما در مقام عمل ، محتوای فریت میتواند بین 35 الی 55 درصد  متفاوت باشد. و همچنان خصوصیات قابل قبول فولاد داپلکس را داشته باشد. ریزساختار به صورت دانه ها یا جزایر آستنیت درون ماتریس فریت ظاهر میگردد.

تنها محدودیت گریدهای این نوع فولادهای حرارتی و ضد زنگ شامل دامنه درجه حرارت عملکرد آنان. و میزان سهولت جوشکاری آنها است. بگونه ای که فولادهای فریتی ،  از لحاظ مقاومت در برابر دمای پایین محدود هستند. بنابراین  برای کاربردهای زیر50  درجه ی سلسیوس عمومیت  ندارند. همچنین ، اگر در طولانی مدت در معرض دمای عملیاتی بالاتر از 250  درجه ی سلسیوس قرار بگیرند. ، خطر آسیب به مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر آن وجود خواهد داشت.

این نوع از فولادهای ضد زنگ برای اولین بار در دهه 1930 تولید شدند. بر پایه ی مقدار 22 درصد کروم .، آنها به عدد معادل مقاومت در برابر حفره (PREN) بیشتر از 34 دست می یابند. ، که افزایش قابل ملاحظه ایی از آلیاژ 316L با PREN فقط 25 است. بهمین ترتیب ، میتوان از آن در صنایع تهاجمی و دریایی استفاده نمود. و همچنین درمحیط هایی با تقریباً دو برابر درجه ی استاندارد قدرت عملکردی دارند. این امکان میسر است  که اندازه اجزای مشابه را کاهش دهند. ، صرفه جویی در هزینه تولید این نوع فلز و صرفه جویی در هزینه ی دیگر تولید.

انواع فولاد داپلکس

این نوع فولادهای ضد زنگ ، معمولاً بر اساس مقاومت در برابر خوردگی حفره‌ای، به سه بخش تقسیم میشوند:

۱-فولاد ضد زنگ داپلکس استاندارد (Standard Duplex stainless steel)

گریدEN 1.4462  که به آن فولاد ۲۲۰۵ نیز گفته می‌شود.، بععنوان آلیاژ داپلکس استاندارد شناخته می‌شود. داپلکس ۲۲۰۵ از محبوبیت بالایی نیز برخوردار میباشد.

این فولاد معمولاً میانگینی از خواص فولاد را داراست. و شاید  بیشترین کاربرد را داشته باشد.

گریدEN 1.4462  که به آن فولاد ۲۲۰۵ نیز گفته می‌شود.، بععنوان آلیاژ داپلکس استاندارد شناخته می‌شود. داپلکس ۲۲۰۵ از محبوبیت بالایی نیز برخوردار میباشد.

فولادهای ضد زنگ گریدهای ۲۵۰۷ و ۴۵۰۱، بعنوان گریدهای فولاد ضد زنگ سوپر داپلکس شناخته میشوند. این فولادها، پرآلیاژ هستند. و در مقایسه با فولادهای آستنیتی با کارایی بالا مانند SMO® ۲۵۴، مقاومت به خوردگی بهتری نیز دارند. از فولاد داپلکس، در واحدهای ملح گیری، سیستم‌های آب دریا. تمیز کردن دودکش‌ها. مخازن ذخیره سازی و مخازن تحت فشار استفاده می‌شود. کاربرد لوله استیل داپلکس در این صنایع نیز بسیار گسترده است.

3- فولاد ضد زنگ سوپر داپلکس – lean Duplex stainless steel

فولادهای Forta LDX 2101 ، Forta DX 2304 ، Forta EDX 3304 و Forta LDX  2404 بعنوان گریدهای این فولاد داپلکس هستند. این نوع از  فولادها، بطور معمول در مخازن ذخیره سازی، پل‌ها، آبگرمکن‌ها و میله‌های تقویت کننده کاربرد دارند.

مشخصات این نوع فولاد

مقاومت دربرابر خوردگی

فولاد داپلکس، در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. این فولاد، در مقابل خوردگی مرزدانه‌ای مقاومت بالایی دارد.

این فولاد در محیط‌های کلریدی و سولفیدی. هم مقاومت بسیار بالایی در برابر ترک ناشی از خوردگی تنشی از خود نشان می‌دهد.

باید به این نکته نیز اشاره شود که گریدهای داپلکس، در مقابل خوردگی خوردگی مقاوم‌تر هستند.

عمده ترین کاربرد فولاد ضد زنگ

1-فرآوری، حمل و نقل و ذخیره سازی مواد شیمیایی

2-شناسایی محل نفت و گاز و سکوهای دریایی

3-استفاده از لوله استیل داپلکس در پالایش نفت و گاز

4-محیط‌های دریایی

5-تجهیزات کنترل آلودگی

6-تولید کاغذ و خمیر کاغذ

7-کارخانه فرآیندهای شیمیایی

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. و با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش میها می کند. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
02128423820 – 09122136675
واتس آپ: 09122136675 – فکس: 02128423820
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com