دانش بنیان ها برای ارتقای بومی سازی در صنعت فولادی ایران-تولیدکنندگان صنعت فولاد-تولید ملی

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

دانش بنیان-مراسم اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران. با حضور مدیران عامل شرکت های تولید کننده فولاد کشور، کارشناسان و متخصصان صنعت فولاد کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد.

دانش بنیان

دانش بنیان ها برای ارتقای بومی سازی در صنعت فولادی ایران-تولیدکنندگان صنعت فولاد

همزان با برگزاری این جشنواره در نمایشگاه جامع ارائه فرصت های بومی سازی و حمایت از تولید داخلی صنعت فولاد کشور. 114 شرکت فعال در عرصه صنایع فولاد سازی کشور آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید متخصصات و تولیدکنندگان قرار دادند. در نخستین روز سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که با حضور محمد یار طیب نیا مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد. از خدمات 7 نفر از چره های توسعه گرا صنعت فولاد در سال 1400 و 20 تأمین کننده برتر زنجیره آهن و فولاد کشور. با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

برگزاری میزگرد تخصصی نقش زیست بوم نوآوری در آیند صنعت فولاد و بررسی رویداد ریورس پیچ. توسط شرکت فولاد مبارکه از مهم ترین برنامه های این جشنواره در هتل المپیک تهران بود. تأمین برق مورد نیاز شرکت های فولادی با استفاده از انرژی های تجدید پذیر. و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته برای تولید فولاد در کشور از مهم ترین میزگردهای تخصصی این جشنواره توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود. همچنین بومی سازی صفحات مسی و بومی سازی نمونه گیری های اتوماتیک. و تجهیزات آزمایشگاه گندله سازی توسط فولاد مبارکه، از دیگر میزگردهای تخصصی سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در این جشنواره بود.

حضور پُررنگ دانش بنیان ها و سازندگان تجهیزات

مهدی صادقی نیارکی، عضو هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران. در مراسم اختتامیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: در سال 99 تنها صنعتی که در ایران رشد اقتصادی داشت، صنعت ساخت بود. اتفاق مبارکی که در این نمایشگاه نمایان شد. حضور پررنگ شرکت های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات صنعتی است. و این یعنی ادغام این دو صنعت. وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و تاب آوری بعنوان مانیفست اقتصاد ملی ما در سال های گذشته. توسط رهبر و سیاست های کلی اقتصادی کشور ابلاغ گردید.

وی با اشاره به اینکه بحث درونزایی و برون گرایی اقتصاد ملی دو بحث مهم است. بیان کرد: وزارت صمت با توجه به مشکلات و مسائل پیش روی کشور، پروژه ای بعنوان نهضت ساخت داخل را آغاز کرد. که قرار بود 10 میلیارد دلار بودجه به آن تخصیص یابد. صنایع فولاد، پتروشیمی، نفت و گاز، خودرو و نفت و گاز جزو پیشتازان این حوزه بودند. و می توانند با سفارش گذاری در اقتصاد کشور تغییر ایجاد کنند. عضور هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود. اگر مجاهدت ها و تلاش های بزرگان این صنعت و فعالان اقتصادی نبود وضعیت دیگری در اقتصاد داشتیم. اینکه صنعتی که امکان واردات وسایل صنعتی را دارد، تصمیم به تولید این ماشین آلات می گیرد نشانه خوب است.

وی همچنین گفت: مفهومی در وزارت صمت به نام زنجیره ارزش کارخانه سازی وجود دارد. که به کشور هویت و تاب آوری و استقامت می دهد. این زنجیره توسعه خدمات فنی مهندسی و نرم افزارها در کشور است.

معاون وزیر صمت تأکید کرد: ایران جزو 5 کشور برتر فارغ التحصیلان فنی و مهندسی است. و صنعت فولاد می تواند در صنعت ساخت از آنها استفاده و آن نیروها را بکارگیری کند.

ارزش 45 میلیون دلاری قراردادهای ساخت بار اول

علی قربانی مسئول کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختتامیه سومین نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت. ارزش قراردادهای ساخت بار اول طی دو سال و نیم گذشته حدود 60 میلیون دلار و ارزش قراردادهای منعقد گردید. حدود 45 میلیون دلار بوده است. وی اظهار کرد: کارگروه تولید بار اول، کارگروهی با هدف تسهیل فرآیند بومی سازی اقلام فناوران مورد نیاز کشور است. که از سال 98 با مشارکت وزارت صمت تشکیل گردید.

وی افزودک همه کارفرمایان دولتی و شبه دولتی مانند بیشتر شرکت های فولادی یا شرکت های ذیل ایدرو می توانند. برای بومی سازی اقلام های تک مورد نیازشان که تا کنون در کشور تولید نشده است. بدون مناقصه و تشریفات مجوز قرارداد بومی سازی خود را منعقد کنند.

قربانی گفت: در طول دو سال و نیم گذشته مجوز 75 طرح بومی سازی از طریق این کارگروه صادر گردید. که از این تعداد 43 مورد به قرارداد قطعی تبدیل گردید. تعدادی از آنها نیز کارفرمایان تحویل شد.

قربانی اضافه کرد: ارزش قراردادهای ساخت بار اول حدود 60 میلیون دلار و ارزش قراردادهای منعقدی حدود 45 میلیون دلار است. بر اساس برآورد ما اگر این قراردادها به سرانجام برسد سالانه حدود 400 میلیون دلار صرفه جویی ارزی. از محل ما به التفاوت خرید کالا از خارج از کشور و خرید آن از شرکت داخلی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این فرآیند همچنان ادامه دارد اظهار کرد: از همه کارفرمایان صنعت فولاد دعوت میکنم. که کالاهای راهبردی وارداتی خود به این کارگروه معرفی کنند. ما نیز فرآیند بومی سازی را طی می کنیم. و در انتها با تأیید وزارت صمت و امضای معاون علم و فناوری رییس جمهور مجوز بومی سازی را برای شرکت ها صادر می کنیم. که خارج از تشریفات مناقصات پروژه خود را انجام دهند.

تمام تفاهمنامه ها به قرارداد اجرایی تبدیل می شود

بهادر احرامیان، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از حضور 115 غرفه گذار و 5 هزار بازدیدکننده. در این دوره نمایشگاه ملی فولاد خبر داد و گفت: تمام تفاهمنامه ها تا پایان امسال به قرارداد اجرایی تبدیل خواهد شد. و انجمن فولاد پیگیر سرنوشت تفاهمنامه ها خواهد بود. وی اظهار کرد: جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد به پایان رسید و نتیجه ان بسیار قابل توجه و مطلوب بود. نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان کرد: در مراسم افتتاحیه این رویداد هزار و 900 بازدیدکننده مجازی و حضوری داشتیم. احرامیان افزود: یکی از اهداف بومی سازی حمایت از شرکت های دانش بنیانی است که می توانند یاری کننده شرکت های فولادی باشند. و به ساخت و توسعه ماشین آلات بپردازند.

وی گفت: 32 تفاهمنامه بین شرکت های فولادی و سازنده های داخلی امضا شد. و بر این اساس 336 میلیون یورو صرفه جوی ارزی در کشور انجام می شود. نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران بیان کرد: تمام تفاهمنامه ها تا پایان امسال به قرارداد اجرایی تبدیل خواهد شد. و انجمن فولاد پیگیر سرنوشت تفاهمنامه ها خواهد بود. در دوره های قبل تفاهمنامه ابتری نداشتیم.

و همچنان پیگیر خواهیم بود که تفاهمنامه ها به سرانجام برسند. وی همچنین اعلام کرد از جمله فعالیت های جنبی جشنواره برگزاری کارگاه های تخصصی به صورت حضوری و مجازی بود. و تقریباً 30 کارگاه تخصصی برگزار شد. و 1949 نفر به صورت حضوری و مجازی در کارگاه ها حاضر بودند. همچنین شرکت فولاد مبارکه 6 رویداد و کارگاه در این جشنواره برگزار کرد. 5 کارگاه دیگر نیز توسط شرکت های دانش بنیان برای نخستین بار توسط این شرکت ها برگزار شد. و در مجموع از این کارگاه ها استقبال خوبی بعمل آمد.

تاریخ انتشار خبر 30 بهمن 1400

منبع روزگار معدن

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. و با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش میها می کند. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
02128423820 – 09122136675– 09922704358
واتس آپ: 09122136675 – فکس: 02128423820
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com