قوطی استیل – فروش قوطی استیل- قوطی استیل چیست؟

قوطی استیل یک نوع پروفیل ساختمانی است. که با توجه به شکل سطح مقطع، ابعاد، ضخامت و آلیاژ به کار رفته در آن، از سایر مقاطع فولادی متمایز میشود.

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

قوطی استیل - فروش قوطی استیل- قوطی استیل چیست؟

قوطی استیل

این فراوردۀ فولادی بر مبنای این ویژگی ها، از خواص مکانیکی و فنی ای برخوردار است. که موجب استفاده، آن در بازۀ وسیعی از پروژه های ساخت و ساز و طرح های صنعتی خُرد و کلان می شود.

در ادامۀ این مقاله می تواند اطلاعات مفیدی دربارۀ این محصول، ویژگی ها، کاربردها و ابعاد آن به دست آورید. تا در زمان خرید این محصول به هیچ مشکلی برنخورید.

قوطی و پروفیل چیست؟

قوطی یک مقطع فولادی است که در واقع زیر مجموعه ای از انواع پروفیل به حساب می آید. در ادامۀ این بحث گفتنی است که پروفیل های فلزی (Metal profiles) به مجموعه ای از ساختارهای فلزی مشهور هستند. که با سطح مقطع های متفاوت مانند مربع، مستطیل و دایره شکل تولید می شوند. و ضخامت و ابعاد هرکدام با مدل های دیگر متفاوت است. این مسئله باعث می شود که در نهایت، محصولاتی به دست بیاید. که دارای خواص مکانیکی (نظیر مقاومت کششی، نقطۀ تسلیم و درصد ازدیاد طول) متفاوتی هستند. و کاربردهای گوناگونی هم دارند.

پروفیل های فلزی به طور کلی با استفاده از ورق های فولادی تولید می شوند. گفتنی است که هرکدام از این ورق ها دارای عناصر تشکیل دهندۀ متفاوتی هستند. که منجر به بروز آلیاژهای فلزی متفاوتی می شود. این آلیاژها نیز در کنار شکل ظاهری مقاطع فلزی، ارتباط مستقیمی با ویژگی های مکانیکی، ترمودینامیکی و فیزیکی انواع پروفیل ساختمانی و صنعتی دارند.

قوطی استیل چیست؟

پس از آشنایی با انواع پروفیل، شناخت قوطی استیل کار چندان دشواری نیست. این مقاطع فلزی پروفیل هایی هستند. که یک سطح مقطع مستطیل یا مربع شکل دارند. و برای تولید آنها از ورق ها و شمش هایی تولید می شود که با آلیاژی استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ تولید می گردند.

آلیاژ استیل ضد زنگ یک نوع آلیاژ بر پایۀ فولاد است. که با استفاده از درصد بالایی از برخی عناصر شیمیایی خاص مانند کروم و نیکل متشکل است. همچنین در این آلیاژ از کربن و مولیبدن نیز استفاده های هوشمندانه ای میشود. تا در نهایت، محصولی تولید بشود که دارای خواص مکانیکی و فنی منحصر به فردی است. مقاومت به مواد خورندۀ محیطی مانند آب، رطوبت و اکسیژن و استحکام در برابر دماهای بالای 540 درجه سانتیگراد. بخشی از ویژگی های به خصوص آلیاژ فولاد ضد زنگ است.

با این حساب، قوطی پروفیل یک نوع پروفیل فولادی با سطح مقطعی بسته است. که بر مبنای آلیاژ، مقاومت بالایی در برابر خوردگی و عوامل مخرب دارد. و همین مسئله آن را برای استفاده در بسیاری از موقعیت های پر تنش و آسیب زا به گزینه ای ایده آل تبدیل می کند. البته در حاشیۀ این بحث، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که قیمت قوطی استیل با توجه به جنس آلیاژ آن. در مقایسه با سایر مقاطع فولادی بالاتر است.

ویژگیها

در بخش قبلی دو مورد از برجسته ترین ویژگی های برجستۀ این پروفیل مانند مقاومت در برابر زنگ زدگی و حرارت اشاره کردیم. نباید نادیده بماند که این دو مورد، صرفاً بخشی از ویژگی های این مقاطع فولادی به حساب می آیند. چراکه محصولات مورد بحت ما جزو پرکاربردترین مقاطع فولادی به حساب می آیند.

در ادامۀ بیان خواص این قوطی ها باید بگویم که به دلیل وجود مقادیر بالای نیکل در آلیاژ آنها، انعطافپذیری بالایی دارند. البته انعطاف مقاطع فولادی ارتباط مستقیمی با ضخامت آنها دارد. همچنین گفتنی است. که این مقاطع با توجه به قیمت خود، ماندگاری و طول عمر بسیار زیادی دارند. و به این راحتی ها دچار آسیب نمی شوند. افزون بر این، گزینه هایی زیبا و چشم نوار به حساب می آیند. که برای استفاده در پروژه های تزئینی نیز مناسب اند. و در نهایت، به شکل حداکثری قابلیت بازیافت و استفادۀ مجدد دارند.

اَشکال ظاهری

شکل ظاهری بخش قابل توجهی از پروفیل های قوطی است. چراکه تمایز این مقاطع صرفاً به سبب تفاوت شکل ظاهری این دسته از مقاطع با سایر مدل های مشابه. و پروفیل های صنعتی و ساختمانی دیگر است. به طور کلی باید به این مسئله توجه داشته باشید که این مقاطع فولادی در سه شکل هندسی دایره، مربع و مستطیل تولید می شوند. و هر کدام نیز متناسب با شکل خود، در موقعیت خاصی به کارگیری می شوند.

لازم به ذکر است، که قوطی های دایره شکل با عنوان لوله استیل نیز شناخته میشوند. و در واقع یک نوع لولۀ فولادی هستند که با استفاده از یکی از گریدهای آلیاژ استیل ضد زنگ تولید می شوند.

کاربردها

در قسمت های ابتدایی این مقاله بیان گردید که کاربردهای مقاطع فولادی ارتباط مستقیمی با ویژگی های این محصول دارد. با این حساب، استفاده از این قوطی ها در مناطق مربوط مانند شهرهای جنوبی یا شمالی کشور. یکی از برجسته ترین کاربردهای آنها به حساب می آید. علاوه بر این، این مقاطع در شرایطی که حرارت محیط به بیش از 200 درجۀ سانتی گراد می رسد نیز کاربرد دارند.

علاوه بر اینها، وزن قوطی استیل، ابعاد و شکل سطح مقطع آن نیز عواملی هستند که در تعیین کاربردهای آن تأثیر گذارند. در ادامه به کاربردهای این محصول به شکل کلی اشاره می کنیم.

ساخت انواع نرده، چارچوب درب، زهوار پنجره و حصارهای فلزی ساختمانها

تولید قطعات فلزی گوناگون متعلق به خودروهای سبک و سنگنین

ساخت انواع قالب های مختص ماشین آلات صنعتی

در صنایع مرتبط با بهره برداری از نفت، گاز و پتروشیمی

انواع قوطی استیل

پروفیل های قوطی مورد بحث ما بر اساس مؤلفه های گوناگونی مانند نوع سطح مقطع و گریدهای آلیاژ به گروه های گوناگونی بخش پذیر هستند. شایان توجه است که در زمان دریافت قیمت قطوی استیل. و خرید این محصولات مطمئناً با این تفاوت ها و دسته بندی ها مواجه می شوید. پس بهترین کار این است که به شکل مختصر انواع مشهور این محصول را بررسی کنیم. و خواص آن را بر شماریم تا در زمان خرید آنها به مشکلی بر نخورید.

گرید آلیاژ 304

این گرید آلیاژی از عناصر شیمیایی زیر تشکیل شده است.

0.7 درصد کربن، 2 درصد منگنز، 0.45 درصد فسفر، 0.30 درصد گوگرد، 75 درصد سیلیسیم . 5 تا 19.5 درصد کروم، 8 تا 10.5 درصد نیکل، 0.1 درصد نیتروژن

با توجه به این عناصر شیمیایی و توازن میان کروم و نیکل در این آلیاژ. گرید آلیاژی مورد بحث ما جزو استیل های غیرمغناطیسی به حساب می آید که مقاومت بالایی در برابر عوامل مخرب محیطی، اسیدها و بازها دارد. پس روی هم رفته، آلیاژی ایده آل برای به کارگیری در محیط های باز و محیط های پرتنش به حساب می آید.

گرید آلیاژی 316

پروفیل های قوطی تولید شده با این گرید، دارای عناصر شیمیایی زیر است.

16 تا 18 درصد کروم

10 تا 14 درصد نیکل

2 تا 3 درصد مولیبدن

0.3 درصد فسفر

0.45 درصد سیلیکون

0.8 درصد کربن

این گرید آلیاژی شباهت زیادی به گرید 304 دارد. اما یک تفاوت کلیدی، یعنی وجود عنصر شیمیایی مولیبدن در آن، موجب بروز خواصی میشود که این گرید را از سری قبلی متمایز میکند. همچنین این گرید آلیاژی یکی از سری های آستنیتی به حساب می آید. و علاوه بر اسیدها و عوامل خورنده ی محیطی، در برابر کلر نیز مقاوم است. و این مسئله باعث میشود که از قوطی های استیل گرید 316 در ساخت تجهیزات زیر دریا نیز استفاده بشود.

گفتنی است که وزن قوطی استیل و سایر ابعاد ظاهری مقاطع تولید شده با گرید 316. ممکن است در برخی موارد با ابعاد قوطی های تولید شده با سایر آلیاژها متفاوت باشد.

جمع بندی

قوطی استیل یک نوع پروفیل ساختمانی به حساب می آید. که سطح مقطعی مربع، دایره یا مستطیل شکل دارد. و با استفاده از آلیاژ استیل ضد زنگ ساخته شده است. این محصول گزینه ای مناسب برای ساخت قطعاتی است که در محیط باز قرار می گیرند. چراکه مقاومت بالایی به عوامل خورندۀ محیطی و اسیدها دارد. لازم به ذکر است که از گریدهای آلیاژی 304 و 316 نیز در ساخت آن استفاده می شود. البته با همۀ این تفاسیر، نباید فراموش کنیم که قیمت قوطی استیل. در مقایسه با پروفیل های تولیدی با آلیاژهای دیگر تا حدودی گرانتر است.