ورق استیل 310-قیمت مناسب ورق استیل 310-فروش ورق استیل 310-ورق استیل 310

ورق استیل 310-قیمت مناسب ورق استیل 310-فروش ورق استیل 310-ورق استیل 310

ورق استیل 310، از نوع مقاطع استنلس استیل است. که به خاطر مقاومت بسیار بالایی که در برابر حرارت دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

ورق استیل 310-قیمت ورق استیل 310-فروش ورق استیل 310-استنلس استیل 310

ورق استیل 310

این مقاومت به حدی است که در بازار، این محصول را با نام ورق نسوز هم می شناسند. مقاومت در برابر خوردگی، از دیگر ویژگی های مثبت این محصول است. ورق‌های 310، از خانواده‌ی فولادهای آستنیتی می باشند. این محصول هم مانند تمام مقاطع آلیاژی استیل سری 300، در دسته فولاد نگیر قرار می گیرد. جذب آهنربا نمی شود.

ویژگی های ورق استیل 310

تمام ورق های استیل، خاصیت ضد زنگ دارند. اما ترکیبات شیمیایی مختلف، باعث می شود. تا برخی خواص فیزیکی و مکانیکی آنها، تفاوت داشته باشد. ورق های سری 310، کروم زیادی در ترکیب خود دارند. برای همین می توانند در برابر اکسیده شدن در دماهای بسیار بالا مقاومت کنند.

این دما، برای سرویس های مداوم، تا 1150 درجه سانتی گراد و برای سرویس های متناوب، تا دمای 1040 درجه است. همچنین گرید 310s این ورق های استیل، کربن کمتری دارد. تفاوت اصلی آنها با گرید معمولی، مقاومت بیشتر آنها در برابر خوردگی و جوشکاری بهتر است.

چقرمگی بالا، از دیگر ویژگی های مثبت این محصول است. اما در صورتی که چقرمگی، اصلی ترین خاصیتی است که در ورق استیل به دنبال آن هستید. بهتر است از انواع دیگر آلیاژهای استیل استفاده نمایید. سختی برینل این ورقها، برابر با 217 است.

در جدول زیر، آنالیز ورق استیل 310 را از لحاظ عناصر مورد کاربرد در ترکیب شیمیایی آن ملاحظه می کنید.

عنصرCMnPSSiCrNi
درصد0.2520.0450.030.7526-2422-19

کاربردهای ورق استیل 310

با توجه به مقاومت بالا در برابر دما، این محصول در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. برخی از زمینه های خاص کاربرد این دسته از ورق های استیل عبارتند از:

  • تولید انواع لوله
  • ساخت تجهیزات کوره ای
  • ساخت مبدل های حرارتی
  • صنایع پتروشیمی

شکل پذیری ورق استیل 310

ورق استیل 310 با توجه به اینکه نرخ کارسختی بالایی دارد. قابلیت کارپذیری خوبی در حالت سرد بوسیله فرایندهای شکل دهی همچون کشش و پرس داشته. و شکل های پیچیده قطعات صنعتی را به خود می گیرد. معمولاً پس از اعمال کار سرد به منظور کاهش تنش های داخلی عملیات آنیل روی آن انجام می شود.

خرید ورق استیل 310

معمولاً ورق استیل نسوز 310 در بازار دو سطح مات و دو پولیش (2b) و مات تک پولیش (NO.1) ارائه می شود. عموماً ورق استیل نسوز 2b در ضخامت های کمتر از 3 میلی متر تولید شده و محصول فرایند نورد سرد می باشد. در حالی ورق استیل نسوز 310 با سطح NO.1 در ضخامت های بیشتر از 3 میلی متر تولید نورد گرم شده هستند. جهت خرید ورق استیل نسوز می بایست به تأمین کنندگان استنلس استیل مراجعه نمود زیرا این فولادها کالایی وارداتی می باشند.

معرفی ورق استیل نسوز

در رابطه با ورق های استیل، می توان مدل ها و انواع مختلفی از آنها را در بازار یافت. که البته با کدهای گوناگونی شناخته میشوند. به عبارتی، این کدها، گرید یک ورق استیل را تعیین می کنند. با توجه به گریدهای مختلف، هر کدام از انواع ورق استیل، از ویژگی های متفاوتی سود می برد. و بنا بر این مورد، در صنایع مختلفی کاربرد و مورد استفاده خواهند داشت.

ورق استیل نسوز، از آلیاژ آهن متشکل است که البته در این خصوص، عناصر و مواد دیگری هم با آن ترکیب می شود. که از جمله آن ها می توان به نیکل، کروم و فلز مولیبدن اشاره نمود. اما چرا این ورق با عنوان ورق استنلس استیل می شناسند؟ استیل نسوز، در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل است که اینگونه معروف است. از جمله مهمترین گریدهای استیل نسوز، می توان به ورق استیل 310 و ورق استیل 309 اشاره کرد.

کاربردهای ورق استیل نسوز

  • صنعت بویلر سازی و تولید انواع کوره های پخت سرامیک و کریستال
  • لوله ها و اتصالات دیگ ها در بخش ورودی و خروجی
  • سیستم ها و تجهیزاتی که در بخش های شیمیایی استفاده شده و با محیط های اسیدی در تماس هستند.
  • خطوط انتقال گاز
  • تولید مبدل های مربوط به گرمایش و سرمایش
  • ساخت قطعاتی که در محیط هایی با دمای بالا استفاده می شوند.
  • قطعات مورد استفاده در نیروگاه ها
  • تجهیزات داروسازی که با فرایند زنگ زدن مواجه هستند.
  • سیستم ها و تجهیزات آزمایشگاهی

علت استفاده از ورق استیل نسوز در بویلرسازی

بویلرها که به صورت کلی به آنها دیگ بخار هم می گویند. مخازنی هستند که همیشه تحت فشار بالا قرار دارند. بویلر، به صورت معمول از تعدادی لوله متشکل است. و ضمن گرم شدن آب در آن، بخار تولید شده و سپس می توان از این بخار برای تولید جریان برق استفاده کرد. بنابراین، بویلر و صنعت بویلرسازی به صنعت تولید برق کاملاً مرتبط بوده و یکی از موارد اصلی آن محسوب می گردد. و البته در صنایع دیگری هم که به بخار نیاز باشد، بویلرها حضور خواهند داشت.

لذا با توجه به تحت فشار کار کردن بویلر، این دستگاه باید از مواد مقاومی ساخته شود. تا استحکام و مقاومت خود را در دما و حرارت بالا به خوبی حفظ کند. و از طرفی، در برابر خوردگی و مقوله اکسیداسیون نیز مقاومت بالایی ارائه دهد. ورق استیل نسوز به ویژه گریدهای 309 و 310، از سابقه خوبی جهت استفاده در بویلرسازی برخوردار هستند. زیرا این گریدها، از آلیاژهای مقاوم و نسوز محسوب می شوند.

شایان توجه است که وجود مقادیر کروم و نیکل در ورق استیل 310 و 309 باعث آن است. که ویژگی های مربوط به دمای بالا در آنها، کاملاً مطلوب و کاربردی باشد. به همین دلیل است که ورق استیل نسوز در بویلرسازی استفاده می شود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. و با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش میها می کند. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
02128423820 – 09122136675
واتس آپ: 09122136675 – فکس: 02128423820
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com