ورق آهن-قیمت مناسب ورق آهن-فروش ورق آهن-ورق آهنی-انواع ورق آهنی -ورق آهن

ورق آهن-قیمت مناسب ورق آهن-فروش ورق آهن-ورق آهنی-انواع ورق آهنی -ورق آهن

ورق آهن چیست؟ -فروش انواع ورق آهن-قیمت ورق آهن

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

ورق آهن-قیمت ورق آهن-فروش ورق آهن-ورق آهنی-انواع ورق آهنی -ورق سیاه

ورق آهن در واقع از جنس فولاد است. یعنی نوعی آلیاژ با فلز پایه آهن به همراه مقداری کربن و عناصر دیگر است. این محصول کاربردهای فراوانی در صنعت دارد. و انواع آن در بازار ایران در ابعاد و ضخامت های مختلف در دسترس هستند. عموماً این نوع ورق ها به دو روش نورد سرد و گرم شکل دهی می شوند. البته نکته قابل توجه در این مورد، تشخیص نوع ورق نورد سرد و گرم است که کار راحتی نیست.

یکی از رایجترین اصطلاحاتی که در صنعت فولاد استفاده می شود. نیز اصطلاح فلز نسوز است که به مجموعه ای از ورق ها و عناصر فلزی می نامند. که نقطه ذوب آن ها بسیار بالا است.

تولید انواع ورق‌ آهن در ایران؛ صنعتی پر رونق در دهه‌های اخیر

امروزه انواع ورق آهن و فولاد کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون هر کشور دارند. از جمله کارخانه های تولید کننده این ورق ها در ایران می توان به کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان، اکسین و کاویان اهواز اشاره کرد. با رشد این صنعت در دهه های اخیر، ایران به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ورق های فولادی در خاورمیانه مبدل گردید. ورق های فولادی که در عرف به آنها ورق آهن نیز گفته می شود.

با روش نورد تولید می شوند که یک روش شکل دهی به فلزات است. در این روش شمش های فولادی از غلتک های پهنی عبور داده می شوند. و با کم تر شدن فاصله غلتک ها نسبت به هم، محصول نهایی که همان ورق فولادی است. در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می شود.

روش های شکل دهی به انواع ورق آهن

شکل دهی یکی از مهمترین مراحل تولید انواع ورق آهن است. در شکل دهی، ورق تخت فولادی به شکل مورد نظر تبدیل می شود. بدون اینکه ورق دچار شکستگی بشود و یا در بخش هایی نازک شود. به طور کلی، محصولات فلزی عموماً طی فرآیندهایی از قبیل خم کاری، نورد، رول فرمینگ تولید می شوند. در ادامه به بررسی انواع روش شکل دهی به انواع ورق آهن می پردازیم.

روش خم کاری

شکل دهی به انواع ورق آهن در صنعت قطعه سازی دارای اهمیت قابل توجهی است. خم کاری یکی از رایج ترین روش های شکل دهی به (ورق های آهن) است. از جمله محصولات تولیدی به روش خم کاری می توان به ناودانی و نبشی پرسی اشاره کرد.

انواع نورد ورق آهن

نورد فرآیندی از شکل دهی به انواع ورق آهن است. که طی آن شکل ورق با عبور ا غلتک ها تغییر پیدا می کند. از مهم ترین مزایای این روش نسبت به دیگر روش های شکل دهی به فلزات. ظرفیت بالای تولید است که به چند صد تن در روز هم می رسد.

  • نورد گرم: نورد گرم یکی از روش های شکل دهی به فلزات به شمار می آید. دستگاه مخصوص نورد گرم، دارای دو غلتک دو جهته می باشد. که قطر آنها بین 60 تا 140 سانتی متر متغیر است. در واقع تفاوت این روش با نورد سرد، در دمای تولید است. دمای نورد گرم بالاتر از دمای تبلور مجدد است.

  • نورد سرد: این روش برای تولید انواع ورق آهن و تسمه به کارگیری می شود. در نورد سرد پرداخت به صورت سطحی انجام می شود. و انواع ورق در ابعاد مختلف و با دقت بالایی تولید می شوند. از جمله کاربردهای این روش در صنایع خودرو سازی، تولید لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و تجهیزات ساختمانی است. در این روش ابتدا ورق ها طی فرآیند نورد گرم با ضخامت 1.5 میلی متر تولید می شوند. و در مراحل بعد به اسید شویی، کاهش ضخامت و در مواردی تغییر شکل روی ورق ها انجام می شود.

رول فرمینگ

یکی دیگر از روش های شکل دهی به انواع ورق آهن، رول فرمینگ است. طی فرآیند رل فرمینگ، ورق به شکل های مورد نظر از جمله مقاطع فولادی مانند قوطی، پروفیل و لوله تبدیل می شود. در این فرآیند ضخامت ورق تغییر نمی کند. محصولاتی که به این روش تولید می شوند. معمولاً دارای انحنا هستند. و زاویه خطوط خمشی آنها 90 درجه است. البته در بخش هایی که ورق دارای انحنا است، ضخامت آن کمتر است. دستگاه رول فرمینگ دارای غلتک های به خصوصی است که با استفاده از آنها می توان ضخامت ورق را به میزان مورد نیاز، کاهش داد.

انواع ورق آهن در بازار

ورق های فولادی در طرح ها و ابعاد مختلفی تولید می شوند. که از لحاظ جنس متریال به کار رفته دارای انواع متفاوتی هستند. از جمله این ورق ها، ورق گالوانیز، روغنی، آجدار و فولاد ضد زنگ می باشند.

ورق سیاه؛ از پرکاربردترین انواع ورق آهن

ورق سیاه به روش نورد گرم تولید می شود. این ورق یکی از پرکاربردترین انواع ورق آهن است. برای سنجش کیفیت این نوع ورق از شاخص ST استفاده می شود. که ورق سیاه از نوع معمولی دارای شاخص ST33 تا ST52 است. این ورق در انواع رول، شیت و فابریک در بازار آهن موجود است.

ورق گالوانیزه؛ از انواع ورق آهن مقاوم در برابر اکسیداسیون

از رایجترین انواع ورق آهن، ورق گالوانیزه است. این ورق از ورق سیاه و به روش نورد تولید می شود. و روی آن اندود گالوانیزه زده می شود. با این کار، فلز روی از ورق آهن در برابر اکسیداسیون محافظت می کند. از این رو، ورق گالوانیزه از ورق های آهن مقاوم در برابر اکسیداسیون است. ضخامت ورق های گالوانیزه از 6 الی 18 میلی متر و طول آنها نیز از 2 متر تا 6 متر متغیر هستند. وزن تقریبی ورق های گالوانیزه از 8 الی 30 کیلوگرم می باشد.

یکی دیگر از نواع ورق گالوانیزه، ورق گالوانیزه گرم است. که در آن پوشش گالوانیزه روی سطحی روغنی قرار داده می شود. و در فرآیند تولید آن، نورد گرم است. ورق های گالوانیزه در شکل ذوزنقه هایی به ابعاد 100 تا 125 سانتی متر نیز تولید می شوند. که فرآیند تولید این محصولات بین 2 الی 48 ساعت زمان می برد.

ورق شادولاین

ورق شادولاین یکی از انواع ورق گالوانیزه است. از ورق های گالوانیزه به عنوان پوشش در صنایع مختلف استفاده می شود. یکی از مراحل در فرآیند تولید این نوع از ورق آهنی، رنگ آمیزی آن است. که به آن جلوه بهتری می بخشد. ورق شادولاین در برابر اکسیداسیون از مقاومت بالایی برخوردار است.

ورق روغنی؛ یکی از انواع ورق آهن گالوانیزه

یکی دیگر از انواع ورق آهن، ورق روغنی است. این نوع ورق به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می شود. ورق روغنی که محصول نورد گرم است. ورق سیاه نیز نامیده می شود. در بازار ورق های آهنی، ورق های روغنی را به نام ورق فولادی سرد نیز می شناسند. ابعاد این نوع ورق به طور استاندارد بین 100 الی 125 سانتی متر است. و ضخامت بین 0.3 الی 4 میلی متر را دارا است. ورق های روغنی به طور کلی در دسته ورق های گالوانیزه قرار می گیرند.

ورق سرد

یکی از انواع ورق آهن، ورق سرد است. که از طریق نورد سرد تولید می شود. این نوع ورق نیز در ابعاد مختلفی در بازار موجود است. که معمولاً عرض آنها 100 الی 125 سانتی متر بوده و ضخامتشان بین 0.3 الی 3 میلی متر متغیر است.

ورق قلع اندود؛ از انواع ورق آهن مورد استفاده در بسته بندی مواد غذایی

ورق قلع اندود از انواع ورق روغنی است. که از طریق نورد سرد تولید می شود. در تولید این نوع ورق، لایه قلع روی سطح ورق زده می شود. و در نهایت آن را با لایه ای از کروم پوشش می دهند. تا در برابر عوامل محیطی از آن محافظت شود. از این محصول در صنایع مواد غذایی، شیمیایی و دارویی جهت بسته بندی استفاده می شود.

ورق آجدار

ورق آجدار یکی از انواع ورق سیاه است. که از طریق نورد گرم تولید می شود. این نوع ورق با دیگر انواع محصولات نورد گرم از جمله ورق اسید شویی بسیار متفاوت است. از این نوع ورق برای ایجاد اصطکاک در سطوحی مانند کف اتوبوس، آسانسور و پله ها استفاده می شود.

ورق استیل ضد زنگ (Stainless steel)

استیل نوعی آلیاژ است که دارای برخی تفاوت ها با ورق های فولادی است. کربن عنصری تعیین کننده در ترکیب این آلیاژ است. اگر کم تر از دو درصد از آلیاژ کربن باشد، ورق استیل تولید می شود. از این نوع ورق در ساخت مخزن، میخ، پرچ، لوله درز دار و انواع تیرآهن استفاده میشود.

ورق آلیاژی از این نوع ورق در صنعت و در ساخت کشی و هواپیما استفاده می شود.

ورق های آلیاژی در واقع به نوعی از ورق ها گفته می شود. که از ترکیب عناصر شیمیایی مختلف تولید می شوند. این نوع از ورق آهن نیز مانند بسیاری دیگر از ورق ها به دو روش نورد سرد و نورد گرم تولید می شود. از این نوع ورق در صنعت کشتی سازی، هواپیماسازی، پتروشیمی و نفت و گاز استفاده می شود.

ورق A516

به این نوع ورق، ورق کربنی نیز گفته می شود. در این نوع از ورق به مقدار ناچیزی از عناصر آلیاژی مانند گوگرد، فسفر، منگنز و سیلیکون استفاده می شود. در واقع استفاده از این عناصر به منظور بهبود کیفیت در محصول نهایی می باشد.

ورق A283

ورق A283 یکی از انواع ورق آلیاژی است که دارای کاربردهای صنعتی فراوانی است. که به آن ورق مخزنی نیز گفته می شود. از جمله ویژگی های ورق a283 قابلیت شکل پذیری، ماشین کاری و جوشکاری بالای آن است. این ورق معمولاً در ضخامت بین 4 الی 120 میلی متر در بازار آهن موجود است.

ورق ضدسایش (Hardox)

ورق هاردوکس یک نوع از ورق های فولادی آلیاژی با کربن بالا است. در واقع مقاومت بالای این محصول به دلیل وجود کربن در ترکیب آلیاژی آن است. به هر میزان که کربن افزایش پیدا کند، مقاومت و خاصیت ضدسایش این ورق افزایش پیدا می کند. در ساخت این ورق از روش شکل دهی نورد سرد استفاده می شود.

ورق آلوزیک

این نوع ورق با نام های گالوانوم و زینکالوم هم شناخته می شود. آلوزینک در دسته ورق های گالوانیزه نیز قرار می گیرد. که در آن، فلز روی به عنوان پوشش به کار می رود. از جمله کاربردهای مهم این نوع از ورق، می توان به تابلوهای برق، تولید آبگرمکن و پروفیل های درب و پنجره اشاره کرد.

ورق اسید شویی

ورق اسیدشویی یکی از انواع ورق سیاه است. در فرآیند تولید این ورق، لکه ها و آسیب هایی به ورق وارد می شود. که تولیدکنندگان برای برطرف کردن این مشکل، ورق را از طریق اسیدشویی ترمیم می کنند. از این جهت به آن ورق اسیدشویی گفته می شود. از جمله کاربردهای ورق های اسیدشویی در صنایع خودروسازی، ساخت انواع لوله و صنعت پتروشیمی است.

ورق رنگی

ورق رنگی در واقع نوعی ورق گالوانیزه است. فرآیند تولید آنها هم به این ترتیب است که ابتدا در کوره پخته می شوند. و روی آنها پوششی از جنس زینک اکساید زده می شود. این پوشش از ورق در برابر عوامل بیرونی محافظت می کند. از این ورق در صنعت خودروسازی و ساخت لوازم خانگی استفاده می شود.

ورق آتشخوار

ورق های آتشخوار از ورق های مقاوم در برابر حرارت بالا هستند. که دمایی بین 585 تا 1250 سانتی گراد را تحمل می کنند. این ورق به دو شکل رول و شیت در بازار موجود است. که نوع دوم کاربرد بیشتری دارد. این ورق در انواع مختلفی تولید می شود. که بسته به نوع آلیاژ مصرفی، از لحاظ مقاومت با یکدیگر متفاوت هستند.

انواع ورق آهن؛ محصولاتی با کاربردهای فراوان در صنایع ایران

انواع ورق آهن، به عنوان گروهی از محصولات صنعتی مدرن با روش های مختلف تولید شوند. که از جمله آنها می توان به نورد سرد، نورد گرم، خم کاری و رول فرمینگ اشاره کرد. این ورق ها در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان، خودروسازی، ساخت لوازم خانگی و پتروشیمی کاربرد دارند. از مهم ترین انواع ورق آهن نیز می توان به ورق سیاه، ورق ضدسایش و انواع ورق های آلیاژی اشاره کرد. که هر یک در ابعاد و ضخامت های مختلف در بازار موجود هستند. خریداران عمده می توانند ورق های مورد نظر خود را در ابعاد دلخواه به تولیدکنندگان سفارش دهند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.
صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی). مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
09122136675 – 02128423820
واتس آپ: 09122136675
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com