میلگرد هاردکروم – هاردکروم – میل کروم – میلگرد سختی بالا – میله هاردکروم

میل کرومهاردکروم – میلگرد هاردکروم – میلگرد ضد اصطکاک – میلگرد مقاومت بالا – میلگرد سختی بالا – فولاد مقاوم بالا – فولاد سختی بالا – فولاد ضد اصطکاک- میله هاردکروم

میلگرد هاردکروممیل کروم -کاربرد میلگرد هارد کروم

کاربرد عمومی و رایج میلگرد هاردکروم در ساخت جرثقیل-کامیون-کمپرسی-بالابر-فشرده سازی زباله-انواع جک-کلیه ماشینهای راه سازی و ماشینهای صنعتی و جکهای هیدورلیک ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات تولید یا بخشهای متحرک است. هاردکروم بصورت معمول در شرایط تنش بالا-اصطکاک و محیط های مرطوب خورنده استفاده میگردد. از این رو کیفیت سطح و فولاد پایه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مقاومت در برابر سایش – ضربه و خوردگی و هم چنین قدرت بالای عملکرد – صاف بودن سطح و کیفیت یکنواخت – مهمترین ویژگیهای پوشش هاردکروم است.


انواع میله هاردکروم

میله هاردکروممیلگرد هاردکروم معمولی که در بازار با نام میل کروم شناخته میشود از قطر 6mm الی 200mm با طول شاخه های 6 الی 7 متر- بطور معمول از جنس ck45 و با ترانس ابعادی f 7 تولید میگردد.
کاربرد میله هارد کروم معمولی
شافت های هاردکروم معمولی در بیشتر جکهای هیدرولیک مورد استفاده قرار میگیرند.
جک هیدرولیک ماشن آلات بسته بندی
جک هیدرولیک صنایع چوب
جک هیدرولیک ادوات کشاورزی
جک هیدرولیک ماشین آلات راه سازی
جک هیدرولیک کالابر هیدرولیک
جک هیدرولیک صنایع فولاد سازی
جک هیدرولیک صنایع خودرو و …

میلگرد هاردکروم اینداکشن

میلگرد هاردکروم – سخت کردن – سخت کاری القایی induction hardening

سخت کاری القایی یا سخت کردن به روش القایی پروسه ایجاد سختی در سطح فلزات رسانا با قرار داردن سریع آن فلز در میدان مغناطیسی بزرگ است. میدان مغناطیسی – جریان الکتریکی موقتی ایجاد میکند که منجر به گرم شدن فلز میگردد. اما حرارت تنها به عمق کمی نفوذ میکند. بعد فلز بلافاصله در مخزنی کوئیچ (خنک کردن) میشود.

حرارت دادن و خنک کردن ناگهانی باعث ایجاد کریستال در لایه های بیرونی ماده مربوطه میشود. اما هسته مرکزی آن را تحت تاثیر قرار نمیدهد. و خواص اول خود را حفظ مینماید. این طبیعت دوگانه – ویژگی کلیدی برای سخت کاری القایی محسوب میگردد.

میلگرد هاردکروم اینداکش که در بازار با نام هارد کروم شناخته میشود. به روش اینداکشن (القایی) عملیات حرارتی میشوند.

این عملیات حرارتی سبب بالا رفتن سختی سطح میله های آبکاری گشته با کروم میشود که بطور معمول عدد سختی بین 55 الی 60 راکول c قرار دارد.

میران عمق نفوذ سختی متناسب با قطر تغییر میکند.

این میله ها از قطر 6mm الی 200mm با طول شاخه 6 الی 7 متر و معمولا از جنس ck45 با تلرانس ابعادی F7 تولید میشود.

مزایای میلگرد هاردکروم اینداکشن

میزان عمق نفوذ سختی متناسب با قطر-مقاومت بالا در خم شدن-مقاومت در برابر سایش و خوردگی

کاربرد میلگرد هاردکروم اینداکشن

میل راهنماهایی که نیاز به مقاومت سایشی بالایی دارند-جک های هیدرولیکی که در برابر نفوذ و آلودگی و ذرات خارجی سخت قرار دارند- جک های هیدرولیکی که در برابر اثابت جسم خارجی به سطح شفت جک قرار دارند-جک هیدرولیک صنایع ذوب و فلزات-جک هیدرولیک دستگاههای معدنی – جک هیدرولیک دستگاههای حفاری – جک هیدرولیک دستگاه پمپ بتن.

 آبکاری هاردکروم چیست

 آبکاری هاردکروم یک فرایند الکترولیتی است که در آن کروم روی یک بستر فلزی قرار می‌گیرد و به آن دوام، سایش و سختی می‌بخشد. فرآیند الکترولیتی معمولاً با عبور یک جریان الکتریکی از طریق محلول اسید کرومیک (به نام حمام الکترولیتی) بین دو الکترود حاصل می‌شود که یکی از این بسترهایی است که قرار است، آبکاری شود. هنگامی که جریان بین الکترودها جریان می‌یابد.

یک واکنش شیمیایی القا می‌شود که به موجب آن فلز کروم موجود در محلول در یک لایه نازک روی مسطح فلز قرار می‌گیرد تا آبکاری شود. معمولا، ضخامت آبکاری هارد کروم بین 2 تا 250 میکرومتر است. جال است بدانید، معمولا فرآیند پوشش دهی هاردکروم روی فولاد ck45  انجام می‌شود.

برای ورق CK45 فولادهای دیگری نیز تحت عملیات پوشش‌دهی هاردکروم قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  • فولاد Ck45
  • فولاد CK35
  • فولاد 20MnV6
  • فولاد 38MnSiVS5
  • فولاد 42CrMo4
چرا از آبکاری هاردکروم استفاده می‌شود 

 این شیوه روشی بسیار مؤثر برای انواع فلزات و آلیاژها از جمله فولاد، مس و برنج است. که در بسیاری از کاربردهای فنی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بطور معمول در هنگامیکه نیاز به مقاومت در برابر خوردگی بالایی باشد.از این نوع پوشش استفاده می‌شود. بطور مثال : میله پیستون هیدرولیك، شفت چرخ دنده و اجزای موتور سیكلت. هم چنین، در مواقعی که به سطوح کم اصطکاک برای محصولات ظریف نیاز باشد.

از این نوع پوشش استفاده می‌گردد. هارد کروم در رده ی پروسه “COLD” طبقه بندی می شود. بگونه ایی که در دمای عملیاتی 50 الی 60 درجه سلسیوس هیچ گونه اثر مضری برای خواص فیزیکی یا مکانیکی مواد پایه ندارد. در کل آبکاری هاردکروم یک روش الکترولیتی برای نشاندن فلز Chrome از محلول اسید Chromic روی سطح فلز پایه برای کاربردهای های مهندسی است.

معمولا، این نوع فولادهای آلیاژی بیشتر به صورت میلگرد در بازار وجود دارند. به طور کلی، پوشش هارد کروم از مقاومت بسیار بالایی در برابر اکسیداسیون جوی داشته و همچنین در برابر اکثر اکسیدکننده‌ها مقاومت خوبی دارد (به استثنای کلریدها و سایر هالیدها). از این رو کاربرد گسترده‌ای در صنایع شیمیایی دارد.

کاربردهای فولاد هاردکروم

از جمله کاربردهای فولادهای هاردکروم عبارت اند از:
  1. تابلوها
  2. پیستون و سیلندرهای هیدرولیک و پنوماتیک
  3. قالب، پیچ 
  4. قطعات خودرو و مکانیک
  5. سیلندرها 
  6. ماشین آلات مواد غذایی
  7. تجهیزات معدن
  8. شفت و روتور

فولاد رسول دلاکان با سالها تجربه ی گرانبها در زمینه فروش و عرضه و تأمین انواع فولاد آلیاژی از قبیل لوله – میلگرد – تسمه – ورق – نبشی – ناودانی – با گرید های مختلف از جمله فولاد ابزار – فولاد ماشینکار – فولاد سختکار – فولاد سردکار – فولاد گرمکار – فولادهای نسوز – و ضد سایش با گواهی ها و تأییدیه های استاندارد روز دنیا سعی و تلاشی مستمر جهت جلب رضایت مشتریان خویش را داشته و فعالیت مینماید.
صنعتگران عزیز از اینکه ما را جهت خرید فولاد آلیاژی مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما: 09122136675 – 02128423820
ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com

میل کروم - هاردکروم - میلگرد هاردکروم