ورق هاردوکس – فولاد هاردوکس- هاردوکس-فروش ورق ضد سایش-فولاد hardox

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

ورق هاردوکس-هاردوکس450–فولاد ضد سایش- ورق های ضدسایش در زمینه هایی چون معدن,معند سنگ, نوار نقاله, حمل مواد. و ساخت و ساز بکار گرفته میشود. فولاد ضد سایش400-هاردوکس500-ورق ضد سایش450-ولدوکس-دورستات-کرسبارو-دیلیدور- hardox-فولاد آتشخوار-ورق آتشخوار

ورق هاردوکس – فولاد هاردوکس

ورق هاردوکس

ورق هاردوکس - فولاد هاردوکس

هاردوکس چیست :: ورق ضد سایش هاردوکس به طور معمول در حالت نورد تولید میشود. این نوع درجه از محصولات ورق فولادی بگونه ایی خاص برای افزایش کارکرد در شرایط سخت طراحی و تولید میشود.

فولاد ضد سایش-پیدایش آلیاژهای گوناگون مقاوم در برابر سایش، بدلیل تنوعی است که در پدیده های سایش وجود دارد. از نظر چقرمگی و مقاومت در برابر سایش.، میتوان آلیاژهای فوق الذکر را به گروه های. ، فولادهای کم آلیاژ پرلیتی و مارتنزیتی، فولادهای هادفیلد و چدنهای پر کم تقسیم بندی نمود. نکته مهم این است که هر آلیاژ مقاوم به سایشی نمیتواند کاربرد مناسبی. در برابر انواع سایش، تنها با شناخت دقیق نوع سایش و آگاهی داشتن. به خواص آلیاژ مورد نیاز امکان پذیر میباشد. برای نمونه فولادهای هادفیلد و فولادهای کم آلیاژ پرلیتی. و مارتنزیتی، هر دو در مقابل سایش از نوع کندگی مقاوم میباشند. ولی اگر شدت ضربه های وارده به سطح در حال سایش زیاد باشد. از فولادهای هادفیلد و اگر کم باشد از فولادهای کم آلیاژ پرلیتی و مارتنزیتی استفاده میگردد.

فرآیند سایش (پدیده سایش)

یکی از اساسی ترین مشکلاتی که در صنعت با آن. مواجه بوده و رفع آن، داشتن اطلاعات کاربردی دقیقی را طلب میکند، پدیده ی سایش میباشد. لغزش یک ماده یا یک سطح روی سطح دیگر که در واقع. یک کار مکانیکی محسوب میشود، باعث کنده شدن ذرات موجود در سطح می شود و سایش سطحی را بوجود می آورد.

حال اگر قطعه مورد نظر برای مدت کوتاهی مثلا .دو هفته مورد استفاده قرار نگیرد، در اثر واکنش شیمیایی اکسیداسیون، سطح آن زنگ می زند. و این زنگ زدگی بصورت یک فیلم نازک روی سطح را میپوشاند. که پس از استفاده مجدد از قطعه، سایشی که در اثر کار مکانیکی بوجود می آید، شدیدتر خواهد بود. اغلب فرآیندهای سایشی در اثر برش یا تراش بوجود می آیند. مثلا در اثر عملیات ماشینکاری، یک وسیله ساینده در سطح فلز فرو می رود و باعث جدا شدن ذرات سطح میگردد. براده هایی که از محل سایش بدست می آیند حافی ذرات بسیار ریزی هستند. که از قلم تراش در حین عملیات ماشینکاری جدا میشوند. جهت انجام پدیده ی سایش، لازم است سختی فلز ساینده. از فلز تحت سایش بیشتر باشد، در غیر اینصورت پدیده سایش شبیه خوردگی. و اکسیداسیون بوده و سایش ناچیزی بوجود خواهد آمد.

عوامل مؤثر بر سایش به دو دسته متالوژیکی. و کاربردی تقسیم میشوند که سختی، چقرمگی، ساختار میکروسکوپی. و ترکیب شیمیایی را از عوامل متالوژیکی، و نوع ساینده و مشخصات آن، سرعت، روش و نوع بارگذاری.را از عوامل کاربردی میتوان نام برد.

کاربرد این نوع ورق های ضدسایش در صنایع مختلف

ورق های ضدسایش در زمینه هایی چون معدن,معند سنگ, نوار نقاله, حمل مواد. و ساخت و ساز بکار می رود. طراحان کارخانه, ورقهای ضدسایش را در مواقعی که قطعات بحرانی. نیاز به افزایش طول کارکرد داشته باشند. مورد استفاده قرار میگیرند.

ورق های هاردوکس که نوع مقاومی از ورقهای ضدسایش هستند. با مقاومت بالایی که در برابر سایش و خوردگی از خود نشان میدهند. این مشکل سایش را برطرف کرده اند.

مزایای استفاده از ورق های ضدسایش

مزایای استفاده از ورق های فولادی مقاوم در برابر سایش در فرآیندی که شامل. تأثیر با مواد ساینده بسیار زیاد است. به وضوح دیده میشود. بسیار از تولیدکنندگان,. ورق فولادی ضدسایش را تحت عنوان نام تجاری خود تولید میکنند. این نام تجازی همراه با سختی فولاد است که در واحد برینل اندازه گیری گردید.

نامگذاری بر اساس سختی ورق های ضدسایش

ورق های هاردوکس با سختی 600,500,450,400 برینل موجود است. که از میان آنها ورق های 500,450,400 در صنایع داخلی کاربرد بیشتری دارند. سختی برینل Brinell hardness یکی از معیارهای سختی است. که بر پایه مقاومت مواد در برابر فرورونده ی کروی شکل از نوع فولاد یا کاربید تنگستن سختی آنها را تعیین مکند.

در واقع اعداد معرفی کننده ی ورق های با نام های Hardox 440 , Hardox 500 و غیره است. که نشاند دهنده ی سختی ورقها بر حسب برینل Brinell است. این شیوه در سال 1900 میلادی توسط یک مهندس سوئدی به نام یوهان آگوست برینل پیشنهاد شد.

ورق های 400 hardox

ورق 400 دارای حدود 3 دهم تا 4 دهم درصد کربن ., 7 دهم درصد سیلیسیم , 1/6 درصد منگنز, 1/4 درصد کروم,. 6 دهم درصد مولیبدن, 1/5 درصد نیکل و مقادیر ناچیزی از عناصر فسفر , گوگرد و بور میباشد.

در Hardox 400 HB عناصر MO , Ni, CR, C با توجه به ضخامت متغییر میباشند. از دیگر ویژگیهای این نوع ورق ضدسایش میتوان به خاصیت ماشینکاری ., شکل دهی و جوشکاری اشاره نمود.

استانداردهای Dilidur 400 , Dilitur500V – 1.3401 هم مرتبط با ورقهای ضدسایش مشابه Hardox هستند.

برندهای مشابه Hardox عبارت است از:

ورق های ولدوکس (weldox)

دورستات (Durostat)

کرسابور (Creusabo)

ورق های Hardox 450

این نوع فولاد آلیاژی بسیار مقاوم در برابر انقباض و سایش است. و هم چنین این ورق و سایر استانداردهای . این نوع ورق آلیاژی دارای ماندگاری و مقاومت بالایی هستند. ورق Hardox 450 دارای قابلیت جوشپذیری و اتصال پذیری بالای است.

در واقع اعداد معرفی کننده ی این نوع ورق آلیاژی مانند: Hardox 400, Hardox 500 و غیره . نشان دهنده درجه سختی ورقها بر حسب برینل Brinell است.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. و با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش میها می کند. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
02128423820 – 09122136675
واتس آپ: 09122136675 – فکس: 02128423820
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com