فولاد 7707-میلگرد 7707-گرد 7707-فولاد فنر 7707-فولاد 31CrMoV9-میلگرد30CrMoV9

فولاد 7707 از دسته فولادهای فنر است و شباهت زیادی به فولاد 1.8519 دارد. فولاد 1.7707 تفاوت کاربردی با فولاد مشابه خود دارد. این محصول کروم قابل توجهی دارد. که در جدول آنالیز این محصول قابل مشاهده می باشد. این فولاد در صنعت و در دماهای بالا تا حداکثر 540 درجه مورد استفاده قرار می گیرد. Heat treatable steels

فولاد 7707

فروش فولاد نورد سرد-فروش فولاد نورد گرم-فروش فولاد نسوز-فروش فولاد ضد خوردگی-فروش فولاد کربنی -فروش فولاد زنگ نزن-فروش انواع استیل-(فروشگاه فولاد رسول دلاکان) ((ارتباط با واحد فروش 09122136675-02128423820))

فولاد 7707-میلگرد 7707-گرد 7707-فولاد فنر 7707-فولاد 31CrMoV9-میلگرد31CrMoV9

استاندارد این فولاد 30CrMoV9 است. که با فولاد 1.8519 با استاندارد 31CrMoV9 تفاوت اندکی دارد. سختی این محصول مناسب است. و دارای تنش پذیری و شکل پذیری بسیار خوبی است. این فولاد همچنین مقاومت در برابر خوردگی و سایش خوبی نیز می باشد.

کیفیت این فولاد به سبب داشتن الاستیسیته بالا برای ساخت انواع فنر مناسب است. میلگرد 7707 در جهان با استاندارد های مختلفی شناخته می شود. در استاندارد DIN آلمان با کد 1.7707 معروف است.

از این فولاد در ساخت انواع فنرهای موجود در صنعت خودروسازی که استحکام بالا نیاز است. میله های اتصال، محفظه احتراق، اجزای داخلی موتور، محور چرخ دنده، پمپ ها و سوپاپ ها. از جمله فنرهای کمک فنر و حلقه های آب بندی و فنرهای دریچه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد فولاد 7707

از این محصول در قطعات سازه در ابعاد متوسط و بزرگ استفاده می شود.

کاربرد:اجزای سازه ای با مقاومت کششی بالا در خودرو،میل لنگ، پیچ و مهره، چرخ دنده های کوچک واسطه ای

جدول ترکیبات شیمیایی فولاد 7707

C%Si%Mn%P%S%Cr%Mo%V%Ni%
0.26 – 0.340.4 ≤0.4 – 0.70.0350.0352.3 – 270.15 – 0.250.1 – 0.20.6 ≤

فولاد فنر چیست؟

فولاد فنر یا مفتول های فولادی پُر کربن دسته ای از فولادهای آلیاژی می باشد. در آلیاژ فولاد فنر از عناصر سیلیسیم، منگنز، کروم، وانادیوم و مولیبدن استفاده شده است.اگر عنصر کربن در فولاد فنر بیشتر باشد. فولاد فنر پر کربن شناخته می شود. اگر وانادیوم عنصر قالب باشد. فولاد فنر وانادیوم دار و همچنین اگر مقدار عنصر کروم در فولاد زیاد باشد به فولاد فنر کروم دار معروف است. فولاد های فنر همانگونه که از اسمشان پیداست، دارای خاصیت ارتجاعی خوبی نسبت به دیگر فولادها می باشند. وجود عنصر سیلیسیم در فولاد فنر باعث خاصیت الاستیسیته خوب و همچنین وجود عنصر کروم در فولاد فنر. استحکام و مقاومت در برابر خوردگی را افزایش می دهد. فولادهای فنر به دلیل خاصیت الاستیسیته و ارتجاعی که از خود نشان می دهند. در بارگذاری های کنترل شده، تغییر شکل دائمی نداده و به حالت اولیه خود باز می گردند.

فولاد فنر پُر کربن

در فولاد فنر پرکربن وزن کربن به کار رفته 0.6 تا 1.4 درصد می باشد. این نوع از فولاد فنری در کاربردهایی که به تحمل بار و درجه حرارت بالا نیاز نمیباشد. مورد استفاده قرار می گیرند. و نسبت به سایر فولادهای فنر دارای قیمت ارزان تری می باشند. فولاد پر کربن از جمله سخت ترین و با دوام ترین نوع فولاد. در بین فولادهای غیر آلیاژی محسوب می شود. این فولاد دارای مقاومت بالایی نسبت به سایش است. به همین دلیل در تولید تیغه های برش مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل وجود کربن بالا، قابلیت جوش پذیری این فولاد بسیار کم است. فولاد پر کربن در ساخت انواع فنرها، تیغه ها و تیغه اره ها کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای فولاد فنر می توان به موارد زیر اشاره نمود.

کمک فنر چرخ های هواپیما، سیم های پیانو، شاه کلید ها و شمشیرها، انواع صنایع خودرویی، کشاورزی و …

عامل اصلی تعیین استحکام و سختی فولاد، میزان کربن موجود در فولادها می باشد. ولی این تنها عامل کیفیت فولاد نیست. بلکه افزایش عناصر دیگر مثل منگنز و همچنین کاهش عناصر مضر مثل فسفر و گوگرد. و همچنین نوع فرآیند تولید فولاد، می تواند در کیفیت فولاد پر کربن مؤثر باشد.

این پدیده در فولادهای پرکربن نیز صادق است. یعنی در فرآیند ذوب با کاهش میزان فسفر و گوگرد و همچنین با افزایش عنصر منگنز. که به همین منظور (یعنی کاهش اثرات گوگرد و فسفر) می باشد. می توان با یک میزان ثابت کربن، گریدهای مختلفی مثل C,B,A,D از فولاد پرکربن را تولید نمود. بدیهی است که گرید A در مفتول های پر کربن مثل ST-1 است و گریدهای C,B,D مانند St-2 و St-3 و … دارای کیفیت بهتر می باشند.

فولاد فنر آلیاژی

این نوع از فولاد در مواقعی که به مقاومت در برابر تنش ها. و بارگذاری های زیاد نیاز است، کاربرد دارند. اما از لحاظ مقاومت به درجه حرارت، کاربرد چندانی ندارند.

فولاد فنر ضد زنگ

این نوع از فولاد فنر ضد زنگ در کاربردهایی که نیاز به مقاومت به خوردگی. و تحمل دمای بالاتر از 280 درجه سانتی گراد است، مورد استفاده قرار می گیرند.

فولاد ابزار

فولاد ابزارها دارای تنگستن، مولیبدن، کبالت و وانادیوم در مقادیر مختلف می باشد. که این نوع فولاد در برابر حرارت و فشار مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

مشخصات فولاد فنر

  • شکل پذیر خوب
  • قابلیت دسترسی
  • عاری از هر گونه نقص و عیب
  • هزینه پایین

انواع فولاد فنر

فولاد فنر ck از انواع فولادهای قابل عملیات حرارتی می باشند. که انواع مختلفی دارند. از جمله ی آنها می توان به ck70,ck75,ck60,ck45,ck35 اشاره کرد. که دارای ویژگی و ساختار متفاوتی نسبت به یکدیگر می باشند. این فولاها در صنعت بسیار پُرکاربرد و پُر مصرف می باشند.

کاربرد های فولاد فنر

هر فولاد فنر دارای خاصیت و ویژگی های مختص به خود است. که از انواع کاربردهای فولاد فنر می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • فنرهای لوله ای فشاری: فاصله ی میان دایره های این نوع از فنر از یکدیگر زیاد می باشد. تا هنگامی که به آن فشار اعمال می شود بتواند آن را تحمل کند.
  • فنر کششی : این نوع از فنرها عملکردی برعکس فنرهای لوله ای فشاری دارند. در این نوع از فنرها فاصله ی دایره ها کمتر بوده و برای اعمال فشار مناسب می باشد.
  • فنرهای پیچشی: از این نوع فنرها هنگامی استفاده می شود. که ملاک ما تحمل و ایجاد گشتاور می باشد.
  • فنرهای تخت: این فنرها برای جذب نیروهایی از جمله نیروی خمشی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فنرهای مخروطی : این فنرها می توانند ضریب سختی غیر برابر را تحمل کنند. بدین صورت که اگر نیروی کمی بر آن وارد شود . به صورت نرم عمل می کند. ولی اگر نیروی بسیار زیادی به آن اعمال شود به صورت سخت عمل می کند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. و با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش میها می کند. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما
02128423820 – 09122136675
واتس آپ: 09122136675 – فکس: 02128423820
اینستاگرام: fooladdalakan
ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com